Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag bestämt mig, jag ska fortsätta ett tag till! Tömköra och bygga rygg. Tror att säljaren är glad så länge han inte får tillbaka hästen. Kryddelydd -Att köpa hästen med garanti var en förutsättning för att jag skulle ge det ett försök. En ärlig säljare som ville ge en missförstådd häst med eventuella problem en ny chans.
Bara en fråga (inte personligen till ts):
Måste en häst per automatik vara sjuk för den sparkar bakut?! Till alla som tror att hästar med den symtomen måste ha ont i ryggen vill jag bara säga att det krävs en enorm rörlighet i rygg för att göra ordentliga bocksprång, något som de flesta hästar med ryggsmärtor totalt avsaknar.
I min mening är det ofta, ursäkta ordvalet, gamla tanter som köpt försvåra hästar, vilka snabbt kommer på att man slipper jobba om man "busar" lite. Personen åker till en veterinär som många gånger känner sig pressade att hitta felet och hästen undersöks få från topp till tå tills man hittat en ofta något osannolik diagnos som orsak till ett egentligt ryttarproblem.
Så till alla: sluta leta fel hos hästen och börja titta på er själva!
undersökningen gjordes av chefsveterinären på känd klinik.