Avliva eller inte...

Sv: Avliva eller inte...

Kl

Jag hade också prioriterat vattnet. Thermobar har föreslagits men jag hade även sett till att den får dricka ur hink inne. Ha den ståendes på golvet så blir det mer lättdrucket för hästen.

Många hästar dricker sig inte otörstiga i en vattenkopp då de måste jobba fram vattnet.

Kl

Jag hade också prioriterat vattnet. Thermobar har föreslagits men jag hade även sett till att den får dricka ur hink inne. Ha den ståendes på golvet så blir det mer lättdrucket för hästen.

Många hästar dricker sig inte otörstiga i en vattenkopp då de måste jobba fram vattnet.

Vi har flottörkoppar där dom inte behöver jobba alls utan kan stå och dricka "hur länge som helst",

Nu är min underbara vackra häst i hästhimlen där det varken finns fång, kolik eller annat. Jag skulle försöka ta en kort skritt tur förra lördagen och hon kändes helt bedrövlig. Jag ringde veterinären på måndagen och han kom ut och sa att hon inte såg ut att må bra. Vi kom överens om att hon skulle få slippa gå igenom mer. Trots att jag var beredd på vad han skulle säga så var det givetvis fruktansvärt jobbigt. Jag bokade tid på kliniken och de hade inte tid förrän i fredags morse. Jag fick instruktionen att skorna måste plockas av innan så hovslagaren var ute förra tisdagen. I torsdags när hon skulle ut i hagen drog hon iväg i full fart förbi sin hage och halkade på isen tack vare att hon var barfota. Vänstra bakbenet gick av så det blev akut avlivning på plats istället. Min fina älskling fick ändå somna in hemma och vi hann komma ut till stallet och vara med. Jag trodde inte att det fanns så mycket tårar och att chocken kunde bli så total trots att vi ändå visste att det skulle hända. Hade bara önskat att hon inte skulle behövt ha ont det sista hon hade i livet :-(( Det finns inte ord för hur ont det gör att se hennes tomma box....
Tänkte att jag bara skulle berätta för alla er som har kommit med tips och goda råd. Pussa lite extra på era hästar idag...

Usch och fy, jag lider med dig även om hästen har det bra i sin himmel, olyckligt att det inte blev det avsked du hade tänkt dig.

Min lilla prinsessa är inte den pussiga typen, men idag gick hon efter mig i hagen och gav sig inte förrän vi hade gosat lite, men jag ska ta dig på orden och gå ut och klappa lite extra på henne.

Jag skickar några kramar till dig som du kan använda om du känner att du behöver.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 462
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 709
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: Görel
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 286
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar