Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt russ betäcktes 2011, under tiden hon stod på det mindre russtuteriet fick hon tyvärr något släng av fång. Hingstägaren ringde mig...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö aaahhh!!! Jag blir galen!! Försöker få den ena av hästarna att gå ner i vikt. Han väger i dagsläget ca 70-80kg för mycket. Ca 500kg är...
Svar
9
· Visningar
1 258
Hästvård har idag fått hem avmaskningsmedel från apovet... har fått cydectin till lilleman...frågan är hur mycket han väger???? Nån som har...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: tabac
·
Foder & Strö Jeg har en 5-årig Pinto, som på grund av skada/skador inte gjort någonting sen inridning i sommras. :( Han är ca 1.70 cm och en slank...
Svar
4
· Visningar
965
Foder & Strö Nytt år men kanske samma gamla foderstat? ;) Jag har iaf ändrat lite i Herr Hästs foderstat då det blev en jäkla massa kraftfoder i...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 824
Senast: Gesska
·
Foder & Strö Alla som håller på med hästar vet säkert redan att det finns tabeller med rekommendationer för hur mycket mj, protein m.m. som hästen...
2
Svar
34
· Visningar
3 698
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har en fd varmblodstravare, valack på 11 år. För en vecka sedan så va vi ute på en ridtur i rätt djup snö, gick typ till knäna på...
Svar
11
· Visningar
4 088
Senast: Iidaa
·
Foder & Strö Har en Nordsvensk född -11, valack. Har fått en analys på hösilaget men är inte så insatt i foder. Vill ju att han ska få i sig allt han...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Är det selevitan som är det "renaste" selentillskottet? Om det inte finns på ens apotek (de säger det är recept på det) vad gör man...
2
Svar
21
· Visningar
2 801
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har letat men inte hittat det jag vill veta. Vilken sorts havre och vilket värde har lantmännens havre som granngården säljer, den...
Svar
4
· Visningar
1 613
Hästvård Förr höärde man sällan att vargtänder drogs om de inte ställde till med något, Nu verkar vissa dra dem per rutin innan hästen ska börja...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 538
Senast: Tora
·
Hästvård foderhästen har fått en böld på svansroten, precis vid hårremmens kant och är inte så mycket i vägen. bölden ser "fin" ut, dvs den är...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Buck
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 506
Hästvård I tisdags skoddes hästen då hände en olycka :/ Hovslagaren skulle slå i första sömmen på ett bak ben o hästen sliter benet ur hans grepp...
2
Svar
26
· Visningar
4 755
Senast: coari
·
Hästvård Hej, I december 2011 fick min häst första gången inflammation i båda bakknä. Han var då två gånger behandlad med kortison nålar (i knä...
Svar
15
· Visningar
15 603
Senast: Zandrah
·
Hästvård Hej. Jag ska ev köpa en häst som jag har provridit, som jag tyckte mycket om. Hästen är exportröntgad runt om och ska även genomgå...
Svar
18
· Visningar
2 758
Senast: juvelen
·
Hästvård Min hästs ena framhov började för ca en vecka sedan att bli knölig i sulan. Han har inte haft ont eller varit varm. För nån dag sedan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Undrar bara om det finns något sådant? Tänkte bara att det skulle vara enklare om man hade EN sort man gav. Har läst lite på...
2
Svar
38
· Visningar
6 483
Hästvård Jag har en 23 årig gammal valack, fd. travare, som jag nu misstänker att jag kanske har täckat lite för lite :( Orsaken till att jag...
Svar
12
· Visningar
3 447
Hästvård Har ett halvblod med kronisk mugg på båda frambenen, den växer inte utan håller sig där den ska. MEN nu har han fått rasp på ett bak som...
Svar
5
· Visningar
1 502
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka