Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Magstarkt ? Jag tycker tvärtom att påskina som du att det skulle vara stor risk för problem för det stämmer inte öht .
När man gör en studie har du en hypotes och sen gör du en undersökning. Om du tex har hypotesen att det aldrig blir problem i ridning/komplikationer vid utdragning kring vargtänderna måste du fortfarande tillfråga ett statistiskt säkerställt antal personer innan du kan säga att "det inte finns några såna problem".
Jag vet minst två hästar där det börjat stöka i munnen efter dragning av vargtänder.
Nä, jag tror inte alla har koll på hur en studie utförs. Innan jag började läsa hade jag inte den blekaste kan jag säga vad det gäller metod, urval och kritiskt tänkande.
Sen är det väl ändå rätt magstarkt att säga att tänderna dragits dåligt när man inte ens sett hästarna? Den ena kan jag säga med all säkerhet är så genomkollad med röntgen att den borde vara självlysande.
Skall man då resonera likadant när det gäller sadlar? Jag har en sadel men jag kollar upp den först om det visar sig att hästen får problem med den.
Håller med.. där på 80-talet var det alltid hovis som raspade tänderna.. aldrig veterinären.![]()
Jag köper inte att en häst som tar stöd på bettet, skummar och är jämn i kontakten har ett smärtbeteende i munnen. Men vi tycker olika-är det så svårt att acceptera?
Ja men det gör man väl?
Jag har en sadel och så länge hästen mår bra i sadeln så byter jag inte. Om hästen får problem av sadeln, åtgärdas den.
Eller?
Har själv aldrig låtit dra ut tänder från hästarna. Har ingen häst som jag uppfattar har munproblem.
Ganska välridna och välutbildade hästar för sina åldrar, flera i LA dressyr eller svårare nivå.