Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Stallkatterna använder höskullen som toalett vilket inte är så kul men inte mkt jag kan göra nåt åt. Jag har köpt eget hö och skulle...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: lulski
·
Foder & Strö hästen rids 3 ggr per vecka, onsdag, lördag och söndag. lätt dressyr - skritt, trav galopp och typ skänkelvikningar, inget avancerat. 45...
2
Svar
20
· Visningar
3 525
Foder & Strö Jag har tappat bort min fusklapp, vad väger dessa foder?
Svar
7
· Visningar
1 841
Senast: Korven
·
Hästvård Min ponny har fått stora bölder över hela kroppen, inklusive ansiktet och skapet. :eek: Dom ömmar när man trycker lite på dom men dom...
Svar
2
· Visningar
5 483
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har en 17-årig arabvalack, skimmel. För ett år sedan fick han åka in till Ultuna akut för att han inte drack/kissade. Förutom andra...
Svar
4
· Visningar
3 789
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag ska börja med att säga att jag har alldeles för dålig koll på vad olika "foderbrister" ger för symptom, så jag ber om ursäkt om min...
Svar
13
· Visningar
2 714
Foder & Strö Jag har en häst som står på boxvila och ska gå ner i vikt. Det grovfoder som finns att välja på är ett energirikt hösilage (jag har inga...
Svar
8
· Visningar
1 648
Senast: Mynta2
·
Hästvård Unghäst född 09, under inridning. Rids korta enkla pass ett par dagar i veckan. Går på lösdrift med lekfulla kompisar, plan hage men...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: skuggi
·
Hästvård Strasserverkning, stötte på det i en tråd nyss, men vad innebär det? Hittar ingen bra sida på google som förklarar :(
2
Svar
35
· Visningar
5 432
Senast: axel
·
Hästvård Har lite ångest över min 6 åriga shettis som nu haft fång 2 år i rad och det sista året gick han med Munkorg hela sommaren. Han...
Svar
13
· Visningar
1 561
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Phadrah
·
Foder & Strö Ja då fick jag bita mig själv i svansen. Bonden som jag köper hö av har nu skickat iväg på analys och den visar: Smrp:22 g/kg Energi...
2
Svar
22
· Visningar
4 590
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Varför finns det så få mineraltillskott med låg Ca/P-kvot? Alltså lägre än 1. Är det bara jag som alltid lyckas få tag på grovfoder...
2
Svar
28
· Visningar
6 474
Senast: johanssk
·
Foder & Strö Vilka har ni testat och vilka tycker ni fungerar? Min åring tycks inte vilja bli helt bra i magen, hon kan var lös i magen till och...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
17 693
Senast: lanzo
·
Hästvård Förra sommaren upptäcktes när mitt sto skulle IDkollas på premiering att hennes chip var borta. Då var hon bara tre år och chippades som...
Svar
7
· Visningar
2 008
Senast: ameo
·
Hästvård Från en dag till en annan var plötsligt ena sidan av halsen på min häst full av dessa utslag/knottror. De verkar inte klia eller göra...
Svar
11
· Visningar
23 724
Senast: Karre
·
Foder & Strö Jag har en gammal häst som börjar få lite svårt att hålla hullet, speciellt såhär på vårvintern. Tänderna är inte i toppskick längre...
2
Svar
28
· Visningar
6 517
Senast: wrangler
·
Hästvård Har ett äldre halvblod, 22 år. Under de fem åren jag haft honom ådragit sig kronisk lymfangit vä bak efter rasp för tre år sedan och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 476
Senast: Kalle_
·
Foder & Strö Min häst är lite kolikkänslig om han dricker för lite. Så jag har testat ett tag att blanda betfor i en stor hink för att få han att...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Nominous
·
Hästvård Min häst är väldigt gasig i magen. Hon fiser hela tiden. Finns det något man kan ge dom mot gaserna? Vad beror det på att dom blir gasiga?
Svar
10
· Visningar
8 606
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka