Sv: Strasser
Coari skrev det som att hela metoderna stred mot svensk lagstiftning och så är ju inte fallet.
Coari skrev det som att hela metoderna stred mot svensk lagstiftning och så är ju inte fallet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad ni än gör börja inte med strasserverkning. Jag om någon vet för jag har hållt på med det under 2 års tid. Trodde på allt de skrev och sa, gick utbildningen till hovvårdare och verkade mina hästar tillslut själv.
"Ingen hov ingen häst" har liksom tappat sin innebörd om hoven inte ställs efter hästens behov. Hur många hästar har en perfekt benställning o exteriör?
I princip inga! Det tar de flesta hovisar i beaktning.
Om du tittar på bed. av extremiter så finns det sällan ngn med 10. Till det har du hästens rörelsemönster. Det är först då avvikelserna blir tydliga.Ingen häst utan hov vore väl ett bättre ordspråk och visst finns det massor av hästar med både perfekt benställning och exteriör.
Men ena hästen har alltid dragits lite med sprickbildningar i lamellerna vid hovens bredaste del i fram, först med min senaste hovvårdare har jag funnit en som kan verka hoven så att inga felbelastningar och sprickor uppstår
Ja men exakt.
Om det är som Coari menar kan man ju bara fixa till hovarna efter en o samma mall.