Söker filmklipp där kvinnor sexualiseras

För en 15 år sedan visade kunskapskanalen på SVT en serie som hette Konsten i det antika Egypten. Alla bilder av män beskrevs som kraftfulla etc, alla bilder av kvinnor beskrevs utifrån deras fysiska attribut. Sista delen avslutades med att programledaren (har för mig att det var Brian Cox) håller i ett gammalt mynt som anses förställa Cleopatra. Han säger besviket "hon var ju inte vacker" och kastar myntet i sjön.
Jag skrev till Kunskapskanalen och påpekade det sexistiska i alla beskrivningar av kvinnor och att avslutningen visar att det enda man kan göra med fula kvinnor är att kasta dem i sjön:banghead:

Vet inte om det går att hitta någonstans.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 057
Senast: lundsbo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 658
Senast: AbCdE
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 016
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 806
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp