Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har skrivit trådarna "halt unghäst" och "aktiveringstips till konvalecent häst" Nu har jag ett problem. Min unghäst, blir 4år...
Svar
17
· Visningar
2 705
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag tycker det varierar väldigt mycket från person till person vad man bedömer är en gammal häst. Vissa tycker en häst är gammal redan...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 392
Senast: Ingridl
·
Hästvård Fick precis höra att stallet ena (ja, redan där blir det ju besvärligt... :( ) medryttarhästen står i troligtvis har kvarka. Stallet...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 607
Senast: Korven
·
Hästvård hejsan :) vad tycker ni att jag ska göra? är nämligen så att hos min mormor finns det en tant som har fyra hästar, två shettisar och...
Svar
8
· Visningar
1 899
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hur vet man när man ska använda vad eg? När man ska lägga på bandage/ lindor som förhöjer effekten ?Finns det några "regler" ? Ngn bra...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Sitter och räknar på en höanalys med sockerhalt för första gången. Har en ponny med rätt ordentliga fettdepåer, övriga hästar i stallet...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hur många knoppar får ni till på er häst? Hur delar ni upp manen när ni ska fläta i cm ung?
Svar
4
· Visningar
3 826
Senast: Ottilia
·
Hästvård Är det någon som prövat sig av Blue Chip Instant Calmer eller Equanimity? Det är tillskott som lugnar hästen vid exempelvis lastning och...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Eliseeh
·
Hästvård Jag skrev träden "halt unghäst" för några dagar sedan. Nu har vi varit i husaby! Ordentlig hältutredning, 13 röntgenbilderna...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: gylle
·
Hästvård Siste några år har jag haft väldigt mycket otur med hästar. Jag klarade av att köpa hästar med allvärdiga problem gång efter gång. Två...
Svar
11
· Visningar
2 142
Senast: alexvb
·
Hästvård Min shettis (1 år i april) blev kastrerad den 18 mars, alltså lite mer än en vecka sedan. Han var innan helt hopplös och hålla på med...
Svar
7
· Visningar
1 348
Senast: caradan
·
Foder & Strö Min häst började hosta i princip på dagen han började äta hö nu i vår :( Hur mycket dammar egentligen bra hö? Inget alls öht? Jag...
Svar
10
· Visningar
2 614
Senast: Centaur
·
Hästvård Sitter och funderar lite på mina hästar. Dom ser ut att ha enormt trist & tråkigt i sin vinterhage just nu, har ju gått där rätt länge...
Svar
17
· Visningar
2 321
Senast: Equilina
·
Foder & Strö Vilka foder/ tillskott är kan man ge som är bra för magen?:) Jag har 2 shettisar som just nu bara äter hösilage. Ponny 1 äter mellan...
Svar
9
· Visningar
1 664
Senast: Amha
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 136
Senast: MayGrace
·
Hästvård Min häst ska åka iväg på utbildning 26 April till 24 Maj. Utbildaren vill att han ska vara avmaskad då hennes varit nollade i flera...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst fick i mitten av februari (precis 1 dag innan jag tillsammans med min familj skulle resa till USA) lymfangit. Stall personalen...
Svar
7
· Visningar
6 628
Senast: biffen
·
Hästvård Jag behöver er hjälp lite nu. Tankar och funderingar samt era erfarenheter från när era hästar fått fång. Det här har hänt. Tummen...
2
Svar
30
· Visningar
4 533
Senast: axel
·
Hästvård Tidigare har jag alltid fått tag i maskmedel men inte längre så nu blir det till att ta träckprov om någon månad. Men jag kan ingenting...
Svar
2
· Visningar
718
Hästvård Om en 9-månaders kommer in med tydliga koliksymptom som inte blivit bättre trots kramplösande och slangning, men med en hög puls (dryga...
Svar
15
· Visningar
3 072
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka