Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har precis köpt en Islandshäst och tyvär har hon eksem :( Har blivit erbjuden en kanon stallplats, men problemet är att det bara...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Mitt arabiska fullblod på 19 år har lätt för att lägga på sig och blir rätt bukig. Nu får han 7 kg hösilage och 1 kg Krafft lucern...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: elinette
·
Hästvård i finland är det nu en epidemi med hästherpes. Nu pratar de om att vaccinera hästarna i stallet. Men funderar om det lönar sig. vaccinet...
Svar
10
· Visningar
2 702
Senast: MalanMjöl
·
Foder & Strö Hej. Jag skriver just nu mitt examines arbete på magisternivå. Ett arbete som handlar att designa ett hjälpmedel som underlättar...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 539
Senast: linda93
·
Foder & Strö Jag har en precis köpt en Islandshäst. Hon är 24år och rids 2 dagar i veckan. Vad tycker ni att hon ska få för foder? Förra ägaren gav...
Svar
6
· Visningar
6 499
Senast: Praefatio
·
Foder & Strö Finns det något sånt? Eller är det helt kört när artrosen väl är där? :confused:
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Boj
·
Hästvård Är det någon som känner till det? Jag har inte varit i något stall som varit drabbad av Kvarka så mina kunskaper om detta är begränsade...
2
Svar
25
· Visningar
6 571
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag sitter och kollar på Djurpoliserna i Miami just nu och dom räddade en vanvårdad häst. Hästen hade en rygg som såg ut som ett V och...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar på det här med proteinöverskott. Det sägs ju att om det kommer från grovfoder så är det ok. Men om det kommer...
2
Svar
20
· Visningar
4 250
Senast: spaderÄss
·
Hästvård För några dagar sen fick min häst rejäla stora bölder under sadelgjorden, stora så de fyllde hela min hand om jag höll runt dem. Två...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: Kazaro
·
Hästvård Hej! Min nyinköpta vallack har precis börjat gå utan täcke, och på två dagar har han gått från blänkande svart till askgrå... Leran...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Halvblodet
·
Foder & Strö Jag har min d-ponny tsm med en tinkervalack och dom har gått som sällskap med varandra sedan förra sommaren. Dom har fodrats med ett...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: Saraoliv
·
Hästvård Jag började googla runt lite på löss pga en anledning jag inte längre minns, och kom in på detta med blodsugande löss som jag inte ens...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: Casandora
·
Foder & Strö Har en unghäst korsning halvblod/nordsvensk. Just nu får hon ca 12 kg hö på ett dygn, 1/4 dels kilo avelpellets morgon och kväll så...
Svar
4
· Visningar
952
Hästvård Var hos osteopaten med en kompis häst förra veckan och hästen hade en ryggskada som hon behandlade. Hästen har vart dålig i skritt innan...
Svar
8
· Visningar
4 179
Senast: tuaphua
·
Hästvård Mitt sto som beräknas föla strax egter midsommar har fått kraftiga nässelutslag 2ggr på 3 veckor, enligt vet är enda behandling man kan...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: Linna
·
Foder & Strö Jag undrar mest om det finns någon foderexpert som inte är bunden till ett speciellt märke på foder som ni kan rekommendera? Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: mackan
·
Hästvård Grannarna håller på att såga ved inför nästa vinter, har massor som ska sågas, och de frågade nu mig om jag var intresserad av att komma...
2
Svar
22
· Visningar
7 047
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej Är nyfiken på detta foder men hittar inget innehållsförteckning på den, jag har en häst som inte alls tål stärkelse och därför...
2
Svar
27
· Visningar
4 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka