Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, nu menar jag inte att hästar blir svettiga av att gå på lösdrift;)men jag har funderat på er som har häst på lösdrift. Om man har...
Svar
8
· Visningar
1 938
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Hej alla ni som ger ledtillskott som ni anser fungerar! Om det redan finns en liknande tråd kanske moderator kan flytta detta inlägg...
Svar
9
· Visningar
2 960
Senast: supersonic
·
Hästvård Ja vad har hänt? Inget när hästen släpptes ut och inget när den fick eftermiddags foder men ett par timmar senare när jag tog in den så...
Svar
8
· Visningar
3 020
Senast: gylle
·
Foder & Strö Jag har en islänning på 24 år. Hon rids 2-3 gånger i veckan. Jag undrar vad jag ska ge henne för foder förutom hö?
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: linda93
·
Foder & Strö Skulle behöva tips/råd att få mitt lättfödda 19-åriga arabiska fullblod att få mer muskler och bli mindre bukig. Han foderstat ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad är era bästa fällningstips? Jag har en gammal ponny med ca 10 cm långa strån (inte alla då :p) och jag använder mest en ryktsten...
2
Svar
22
· Visningar
2 938
Foder & Strö Hösilage eller plastat Hö kan man nog säga. Vad säger ni om värdena? TS 91,5 % Råprotein 182 g/kg ts Smb protein häst 128 g/kg...
Svar
16
· Visningar
2 051
Senast: rubytoo
·
Hästvård Mitt 20 åriga halvblodsto betedde sig stelt och hade svårt/ovilja att röra sig i förrgår kväll. Hon stod gärna och vilade ena bakhoven...
2
Svar
28
· Visningar
3 454
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Vår arab fick fång i februari -11 i en halvmeter snö. Han repade sig och bantade ungefär 100 kg vilket behövdes eftersom alla muskler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 128
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min häst förlorade en framtand i dag i en olyckshändelse. Tanden är vad vi kunde se hel så inge flisor eller liknande bör finnas kvar...
2
Svar
35
· Visningar
5 727
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte tillgång till ngn våg o innan jag går å köper ngn så tänkte jag fråga här. Hur mkt o volym, typ dl är 100g soja...
Svar
6
· Visningar
1 482
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Ja, är det någon skillnad? Jag köpte idag linfröolja i mataffären. Den kostade 30 kr för en halv liter, så 60 kr/liter. När jag kikar...
2
Svar
30
· Visningar
16 975
·
Hästvård Nästan nya pållen har tappat en sko och verkar vara av den ömhovade sorten. Har boots som reserv så att vi kan rida och det funkar bra...
Svar
9
· Visningar
2 689
Senast: acj
·
Hästvård Är det omöjligt att ha en eksemhäst i en hage med träd på sommaren? Har hört att dom bara står och kliar sig mot träden då :/
Svar
7
· Visningar
825
Senast: linda93
·
Hästvård Behöver lite tips och råd. Har ett 13-årigt dräktigt sto som ska få sitt första föl i mitten på maj. Allt har gått väldigt bra...
Svar
1
· Visningar
816
·
Foder & Strö Har en liten val på 6 år. 158cm. Travare. Han är under utbildning med tömkörning, longering och skrittpromenader. Jag har inte haft...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min ponny är helt statisk i pälsen och det knastrar otrevligt när jag ska borsta :crazy: Varför är han det? Och kan man göra nåt åt...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: SQT
·
Foder & Strö Jag har en arabhingst (25 år), en D-ponnyvallack (24 år)och en shettisvallack (4 år). Ingen av dem gör vad jag skulle kalla för...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: tantor69
·
Hästvård Nästa vecka ska jag till ATG kliniken för att göra en hältutredning på min häst. Men min fundering är OM de inte hittar något fel på...
2
Svar
20
· Visningar
5 833
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan! Det började med att hon tappade en sko igår på v.b, tidigare när hon tappat skor har det gått att rida utan problem så syrran...
Svar
4
· Visningar
1 542
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka