Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det ingen väska som innehåller första hjälpen till hästen? Jag köpte en första hjälpen akut väska till mina hundar förra året...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Ni hästägare som saknar en analys på erat hö. Hur ser er foderstat ut - gällande kraftfoder/tillskott - ? Varför har ni valt att ha den...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
16 851
Hästvård Igenom en hovslagers ögen! www.youtube.com/watch?v=vdvYQZCS9Ew Första video jag har sett där man se hoven på samma sätt som hovslagern.
2
Svar
27
· Visningar
3 422
Senast: Nominous
·
Hästvård Kan en häst få stelkramp trots den är grundvaccinerad ? Är lite orolig med för att min russ åring fått något, men han är...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: urkella
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 252
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Jag har läst massor av trådar om linfrö hit o dit men hittar inte svaret på min fråga... Finns det en tråd, hänvisa gärna :) Om man...
2
Svar
21
· Visningar
3 721
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Jag behöver råd om hur jag bäst täckar min häst med KS + spänd ryggmuskulatur. Hon är utredd av veterinär och vi har en rehabplan...
2
Svar
29
· Visningar
4 284
Senast: Lotus
·
Hästvård Nyligen upptäckte jag denna "bula" på min häst, nedanför knät på frambenet. När jag trycker på den reagerar hon inte, och den är heller...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Halvblodet
·
Hästvård Min häst som har sedan länge en utläkt bäckenfraktur och är lägre i vänster höft och sätter mindre muskler på "vänster rumpa". Vi...
Svar
17
· Visningar
3 508
Senast: Gavi
·
Hästvård Ni med IR-resistenta hästar, hur har ni upptäckt det på era hästar? Kan de få magproblem och bli slöa av det? Hur ser foderstaten ut för...
Svar
8
· Visningar
1 665
Hästvård Jag är i stallet eftermiddag/kväll. Är det bättre att ta prov direkt från en färsk hög och lägga det på lådan på kvällen efter...
Svar
2
· Visningar
729
Hästvård Ja nu tänke jag kolla med er som också har hästar med supertjock man hur ni fixar till den så den blir kort och fin. Har en ponny...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 720
Senast: Silja
·
Hästvård Hej! Jag har gått länge nu och funderat på att ta bort min gamla häst (arab på 24 år). Han varit halt en tid nu (endast traven och vet...
Svar
7
· Visningar
1 872
Senast: a1agnlju
·
Hästvård En häst i ett grannstall anser jag far illa. Ofta hör man folk hojta om djurplågeri när det i mina ögon bara är att man tycker olika...
Svar
14
· Visningar
2 543
Hästvård Någon som vet vad det är för körtlar som sitter bakom frambenen (under "magen"), ungefär där sadelgjorden ligger? Varför svullnar...
Svar
18
· Visningar
9 673
Senast: Ingridl
·
Foder & Strö Jag har hört att fler och fler har börjat dela upp sina hästars kvällshö i två givor, en giva som de får på kvällen runt 20-tiden och...
Svar
17
· Visningar
2 266
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Mitt sto tappar lätt hull under vintern, så nu ser hon riktigt tunn ut :( Men det brukar alltid lösa sig då pälsen är borta och allt det...
Svar
13
· Visningar
2 876
Senast: Eliseeh
·
Foder & Strö Jag fick tipset om att ge hästen E-vitamin. Hon går idag på lösdrift och har då fri tillgång på grovfoder. Jag ger henne enbart...
Svar
9
· Visningar
2 973
Senast: tokigaullis
·
Hästvård Om allt går vägen får jag snart hem en ny häst. Tyvärr är hon inte försäkrad och då är ju frågan vilket bolag jag ska välja? Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 174
Hästvård Hyr en lösdrift sedan några månader tillbaka och har halmbädd där. Bädden har legat ett par år (låg alltså när jag kom) och ska till...
Svar
12
· Visningar
2 798
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka