Sv: Fodra med dammigt hö?
För att avsluta den här åtgångsdiskussionen som jag verkligen inte kan begripa hur den ens uppstod:
Balarna väger runt 350, absolut max 400 kilo. Hästarna går ute 7-20 och gör slut på en sådan bal på 10-14 dagar beroende på hur kallt det är. Vi köper en bal åt gången, och var och en av oss betalar vår del kontant per gång, så det är liksom svårt att undgå att märka när de tar slut.
Förra vintern räckte en bal 7 dagar, då hade vi en häst där som stod och proppade i sig hela dagarna och såg ut som en spärrballong. När den flyttade och en ny kom in började en bal i bästa fall räcka dubbelt så länge som innan.
När jag säger 350-400 kg, 14 dagar och 4 hästar så menar jag det. Varför ifrågasätter du? Tror du verkligen att du har bättre koll på vår åtgång av grovfoder än vad vi har?
Och som sagt så många gånger tidigare: Din överlägsna ton uppskattas inte. Jag brukar inte anmärka på andra användares attityd, men det är ändå väldigt komiskt att du nyligen påminde andra om att tänka på tonen medan du närhelst du inte får rätt, inte håller med eller inte förstår, tar till den där subtilt otrevliga, överlägsna argumentationstekniken. Och om sådana rena skitsaker. Jag förstår det inte.