Öka vikten?

Sv: Öka vikten?

Finns det verkligen selen i ditt grovfoder? Är det inte odlat i sverige?
E-vitaminet brukar väl försvinna oxå. Tror det är skillnad om det är silage eller hö men kommer inte ihåg vilket.

E-vitaminet brukar väl försvinna oxå. Tror det är skillnad om det är silage eller hö men kommer inte ihåg vilket.

Sorry, jag mena kraftfoder. Har inte vaknat ännu.

Dock ska jag nu ta bort kraftfodret så jag får nog räkna om där, tack för att du påminde! :)

Hej!

Min väger 425kg, så har du nåt att jämföra med vad min behöver för att inte hungra ihjäl och dessutom hålla vikten :-)

På det får hon 1 kg lusern (med 160 smrp/kg) och 140 gr (om jag nu omvandlat det rätt) potatisprotein.
/Lavinia

Nu har jag pappren här. Är en selenbrist... vad ska man ge då?

Har högt av kalcium(ensilage+lucern) samt högt av magnesium (ensilage) vilket jag kan köpa! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, tycker mig ha läst här ibland att det finns ställen där man kan få specialkomponerat mineralfoder utifrån analys å behov; så bara...
Svar
9
· Visningar
487
Senast: WildHorse
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31