Tokosel till dräktigt sto

Sv: Tokosel till dräktigt sto

Vi ändrar oss ;) 2 kg Pavo Poco Lac - 0.8 mg selen + 50 ml Chevinal Plus - 0.35 mg selen = 1.15 mg selen/dygn. Plus fri tillgång av bra hö. Visst borde det täcka? Då behöver vi inte labba er med den foderstaten hehe;)
 
Sv: Tokosel till dräktigt sto

Okej, tack för hjälpen :) Bra att jag inte köpte SeloE i onödan då ^^ Sist jag vägde honom med hjälp av ett måttband så vägde han runt 480 kg. Så jag räknar att han behöver 1mg selen om dagen :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Köpte protect vitamin e-selen idag till mitt dräktiga sto som är i 9månaden. I dagsläget äter hon hö (ej analyserat pga från olika...
2
Svar
30
· Visningar
5 266
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 187
Senast: bizzy
·
Foder & Strö Jag har lite problem nu med att fixa en ok foderstat åt både mitt dräktiga digivande sto och till hennes 8 månaders son. Dom har tills...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: roxanne
·
Foder & Strö Har ett sto som är 3 år och dräktigt. Men tyvärr så har höet som jag köper sååå dåliga värden. Har letat annat hö häromkring men inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp