Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något man kan märka höbalar med? Tex. med giftfri färg eller dyligt.
Svar
19
· Visningar
2 468
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Funkar det? Jag menar de här färdig foderna som finns som som påståss förebygga. Som tex Derma Vital cubes Finns kanske fler, det var...
2
Svar
23
· Visningar
3 319
Foder & Strö Min häst äter så gott som endast grovfoder, mest hösilage av, vad jag ser, hög kvalitet dvs inget ogräs, skräppor, tistlar utan bara...
Svar
18
· Visningar
4 734
Foder & Strö Hej! Någon som har hört om russin/vindruvor är farligt för hästar? Finns det någon annan frukt som kan vara dåligt att ge till...
Svar
15
· Visningar
6 107
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vad tror ni om det här upplägget: 1 kg hö frukost 1 kg hö lunch 3 kg hö em 5 kg hö kväll/ natt Fri tillgång vetehalm...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Amelia
·
Hästvård Hejsan för cirka 2-3 månader sedan tog jag omhand om en vanvårdad häst som är dräktig, som polisen hade tagit omhand om, allt har gått...
2
Svar
24
· Visningar
4 417
Hästvård Står inför möjligt köp av ett 13 årigt sto som haft inflammation i hovleden vid två tillfällen. Startade en tråd på "Hästmänniska" om...
Svar
5
· Visningar
3 433
Senast: mackan
·
Hästvård Är det någon här som har en häst med ihopväxta ryggkotor eller kotor som skaver? Misstänker att min häst har ont i ryggen. Kände igenom...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Denna otroligt stora marknaden med foder gör mig förvirrad, vad tusan ska man ge sin häst? Har räknat lite på foderstater på olika...
2
Svar
25
· Visningar
4 822
Senast: Estivuz
·
Hästvård Här och där i trådar läser man om hästar som inte går att lasta, eller är mycket svårlastade. Ni som har en sån häst och inte aktivt...
Svar
5
· Visningar
1 401
Senast: LindaKL
·
Hästvård Bra tips på hur man får loss brodd som sitter som berget emottages tacksamt... Syster var visst starkare än hon trodde när hon drog åt...
Svar
8
· Visningar
2 756
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur man räknar ut hästens vikt? Har räknat enligt tre olika formler jag hittat på nätet och har kommit fram till tre...
Svar
12
· Visningar
5 114
Foder & Strö Hej! Jag har en islandshäst som var överviktig redan när han kom till oss och som vi har försökt banta med mindre mat och mycket motion...
Svar
10
· Visningar
2 072
Senast: Cornelia
·
Hästvård Vågar man köpa en häst som efter en smäll/spark ifrån en annan häst på länden fick ont i SI leden? Han fick några kortison sprutor i...
Svar
8
· Visningar
1 686
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 054
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag har alltid fått höra att kvoten smrp/MJ ska ligga på 6 till en "vanlig" ridhäst även om proteinbehovet och energibehovet är...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Guldaskig
·
Foder & Strö Är nyinflyttad till Skåne. När släpper ni era hästar på bete här? Alltså dygnet runt? Tror nämligen att det är betydligt tidigare än på...
Svar
17
· Visningar
1 639
Senast: Ponnymorsa
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att behandla pälsätare med såpa eller Frontline?
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Nu till våren tog vi en annan foderrådgivare än den vi brukar ha. Denna foderrådgivare sa att utan kraftfoder får hästen ingen...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har ett bekymmer! Har ett sto som har bott hos mig sen i somras ,på sensommaren fick hon klåda kring svansroten,främst på...
Svar
10
· Visningar
2 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka