Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något som är jämnställt med linfröoljan och som är billigare? Det går åt 30 dl/månad för mig och kostanden blir 179kr/månad...
2
Svar
28
· Visningar
5 839
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Säg att det i en 20kg säck är 7% smbrp. Hur översätter jag det till gram per kilo foder? Står helt still så måste bara fråga er alla.:)
Svar
1
· Visningar
3 184
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Kommer om en vecka flytta min häst till ett stall som givetvis har annat hösilage än vad vi har där vi är idag. Mitt problem är att...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: MonteRose
·
Hästvård På fikarasterna på jobbet avhandlar vi det mesta. Nu igår kom vi in på ringorm. Att djur kan smitta till människa var vi överens om...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Har en valack på nio år, som den här vintern ser och känns förjävlig ut i pälsen! :( Senaste vintrarna har han haft en enormt tjock...
Svar
6
· Visningar
3 636
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Klarar sig häst bara på hö som rids regelbundet?
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Wera
·
Hästvård finns de något man kan ge för att minska brunsten på en tävlingshäst??
Svar
11
· Visningar
1 346
Senast: Jeps
·
Hästvård Ni som har hästar med hovbroskförbening, vad har ni vidtagit för åtgärder ang verkning och hovbeslag för att förbättra/underlätta för...
Svar
13
· Visningar
3 289
Senast: ameo
·
Hästvård Nu kanske det här är en konstig fråga men är ni för eller emot smärtstillande som tex finadyne eller butta vid hälta? Tycker ni olika i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 727
Senast: Lickety
·
Foder & Strö En liten fråga, om halmen är "grå" betyder det då genast att den är dålig, och att man inte ska ge den till hästarna? Den luktar inte...
Svar
1
· Visningar
2 449
Senast: Masse
·
Hästvård Sedan tre dagar tillbaka har mitt fyra åriga sto ätit dåligt. Hon stoppar in maten i munnen och spottar ut den igen. Tar lite till som...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: lillamy73
·
Hästvård Min ena häst skoddes igår. Vanliga skor och mjuka snösulor. Har varit skodd på det viset även tidigare i vinter. Ingen anmärkningsvärt...
2
Svar
33
· Visningar
12 722
Senast: Apprentice
·
Foder & Strö Har gjort tre analyser på vårt foder. Förstaskörd och andraskörd hö. Sent taget hösilage (förstaskörd) I samtliga prover är det brist på...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: CK
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp av er med ett eländigt kliande som 1-2 hästar i mitt stall har. Det började med att de kliade sig lite på...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Ellanamde
·
Foder & Strö Vilken "funktion" fyller lysin hos hästen? Vad händer vid en brist? Vad händer vid ett överskott? Hur tillsätter man lämpligast...
Svar
18
· Visningar
7 428
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst har under ett års tid trampat av sig framskorna regelbundet, jag skulle vilja ha tips och råd hur jag ska gå vidare med detta...
Svar
9
· Visningar
3 480
Senast: coari
·
Hästvård Jag kan ha drömt detta, men var det inte något djursjukhus som var med på TV ang att det blev betydligt dyrare så fort du hade hästen...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 637
Senast: lulski
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenheter av detta? Sökte men hittade inte ett enda inlägg om det här. Innehåller bland annat magnesium och...
Svar
0
· Visningar
1 566
Senast: BRAGO
·
Foder & Strö Min väninna har fått analys på sitt senaste hö-köp och hon höll på att trilla av stolen. Alla värden slår i taket till hennes hästar på...
Svar
10
· Visningar
1 909
Senast: gylle
·
Foder & Strö Har tidigare läst diskussioner om torrhö som inte ska vara dammigt, men funderar på om det är samma med hösilage? Kan det damma av t ex...
Svar
16
· Visningar
4 548
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka