Djursjukhus å blåsväder?

Sv: Djursjukhus å blåsväder?

Nu handlar det ju inte om några kompispris eller inte i mitt fall och inte någon diskussion alls helt enkelt om pris. Den första operationen antog de nog inte skulle täckas av någon försäkring helt utan att fråga då denna åtgärd normalt inte täcks av någon försäkring, de viste helt enkelt inte att vi hade hästen med en tilläggsförsäkring som täckte den biten och jag hade själv tagit det med försäkringsbolaget innan operationen och skickade själv dit fakturan. Såg dessutom vid närmare koll för att jämföra journalanteckningarna på de båda att på denna plockades dessutom vargtänderna i operationsrummet varav en inverterad. Dessutom fick denna häst dessutom en behandling inlagd direkt i samband på med op vilket den andra inte fick. Utöver det fick jag med allt bandage som behövdes för hela konvalecenten. Summa 11.000:-
Den andra var det som sagt ingen tvekan om att försäkringen skulle täcka pga skadans art. Operationerna är så snarlika de kan vara med skillnaden att denna häst inte behövde sövas och inte fick någon behandling inlagd direkt vid operation. Inte heller togs några vargtänder på denna. Så denna operation borde blivit billigare iom ingen narkos, ingen vargtandsborttagning och ingen behandling dessutom fick jag bara med ett ombyte vad gäller bandage och fick själv köpa till resten. Summa för den op 25.000:-

En op som normalt inte tas av försäkringen kostar alltså 11.000:-
En op som inte är någon tvekan utan försäkringen kommer att ersätta kostar 25.000:-
Operationerna och operationsbeskrivning är så snarlika de kan bli utförda av samma kirurg på samma ställe.
I inget fall har någonting diskuterats ang pris eller att det skall sparas in på något i båda fallen handlade det om unga värdefulla hästar.
Varför så olika pris ?

Det har jag ingen aning om. :) Jag förmedlar den bild jag har - du förmedlar din.

kl

Tråkigt att så många misstror verksamheten.
...

Nej, den bilden jag har är att mycket är missuppfattat angående de så kallade "olika priserna". I regel gäller: olika pris = olika vård.

Jag förmedlar den bild jag har - du förmedlar din.

Fast här har du ju gjort uttalande som får det att framstå som att djurägare missuppfattar situationen, trots att det framkommer gång efter annan att det är både svårtolkat och gyttrigt (med avsikt för att de ska vara svårt att jämföra?), det rent ut avråds från att redovisa priser (det här ser jag som snuddande nära något mycket, mycket oetiskt) och faktiskt helt olika prisbilder för samma behandlingar.

Sanningen är den att det mörkas, mjölkas och det är inte helt trevligt det som framkommer om vissa kliniker, som man hoppats skulle vara seriösa.

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar? Varför skulle inte djurägaren kunna missuppfatta en situation? Jag säger inte att INGA kliniker är oseriösa, det finns det kanske de som är.
Jag ger dock också andra förklaringar till olika priser, och förmedlar min bild - att jag inte har stött på en sån verksamhet som du beskriver, vilket jag är glad för.

Senast ändrad:

Jag har varit med om att kliniken sänkt priset för någon som inte haft sitt djur försäkrat men det innebär ju inte att de höjt priset för en försäkrad. Snarare så att den oförsäkrade faktiskt fått lite goodwill och sluppit betala saker som därmed har kliniken betalat det själv.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 883
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 411
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Vilken försäkring är bäst att teckna på en import och slippa så många reservationer som möjligt? Har det någon betydelse att hästen är...
Svar
4
· Visningar
1 206
Hästvård Min welsh är i princip gratis att försäkra jmf med halvblodet... O_o Hur är det med andra raser? Vilka raser anser bolagen vara de...
2
Svar
39
· Visningar
3 904
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka