Sv: Ömma hovar efter skoning
Uppdaterar läget: Nä det var inte fång! :-) Smärtfri, pulsfri, kall och fin efter endast ett dygns NSAID. Fick stå inne några dagar, med fortsatt behandlingen för säkerhets skull. Gav sista dosen i onsdags. Jo, jag förkortade en dag för jag började märka att hon var mindre intresserad av hö, lite lös i magen, lite deppad etc. (Och detta skulle ju åxå ha kunnat vara fångtecken...!) Släppte ut i torsdags. Helt normala rörelser å glad att få komma ut! Gud vet hur jag skulle ha kunnat hålla henne inne längre tid om det verkligen varit fång. Om hennes dåliga aptit berodde på medicinen, på brist på rörelse eller uttråkning får vi aldrig veta, men kanske en kombination av alltihopa... Så igår gick vi ett par promenader på ca 45 minuter sammanlagt, och efter det började hon äta igen, och glimten var tillbaka i ögonen :-)
Men återigen, det är faktiskt en katastrof att man inte säkert och i ett tidigt skede (direkt) kan fastställa om det är fång eller ej. Nu fick hon stå på box i flera dagar, bara ifall att - och blev både uttråkad, stressad och magen började krångla. Hade jag kunnat få ett säkert besked, så hade boxtiden (kanske) kunnat förkortas och hon kanske inte ens hade behövt medicinen, eller i alla fall ännu kortare medicinering... Nåja, slutet gott, allting gott, å summan av kardemumman är att allt är inte fång, även om det kan se exakt precis likadant ut...