"Fång-hö"

Sv: "Fång-hö"

Jag ger hö till mina varav den ena haft fång och även ändring i ena hoven. Det är lågt i socker och bra värden i övrigt för dom.

När lilleman blev dålig fick han hösilage både innan och en tid efter anfallet fram tills dess att vi bytte stall. Värden på hösilaget vet jag inte.

Jag ger hö till mina varav den ena haft fång och även ändring i ena hoven. Det är lågt i socker och bra värden i övrigt för dom.

När lilleman blev dålig fick han hösilage både innan och en tid efter anfallet fram tills dess att vi bytte stall. Värden på hösilaget vet jag inte.

Vad har du för sockervärde på ditt hö?

För mig är det lågt - men kanske högt för något annan ska väl tilläggas. Om jag minns rätt ligger det på 8% socker. Hösilaget som de andra ger i stallet har närmare 15% socker, så jag är glad att jag har eget foder i nuvarande stall.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
587
Senast: matson
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar