brutet ögonben

Sv: brutet ögonben

Det finns faktiskt! Eller fanns iaf! Läste nånstans om en transporthuva (modell flughuva med öron) som var vadderad. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart, det var flera år sedan, men det kanske är värt en googling. :)

TS: Madrassera taket är nog den enklaste lösningen.

Jag har en sådan hästhjälm! :D Köpte den på skoj i England där man sålde dem för att ha på hästen i trailern :crazy: jättesöta är dom i sina små hjälmar!

KL.

Går det inte testa att hänga ut ett hönät, modell slowfeednät? Jag har fått många positiva överrasknngar angående bråk om maten som är nästans puts väck nu.

Lillsyrran + lindsen: haha! Jag hade ingen aning om att det verkligen fanns:D.

Kunde kanske var något för min ettåring som inte riktigt har koll på var han springer ibland och inte alltid stannar i tid. :).

TS: Madrass i taket är kanske lättare... även om jag gärna ser bilden på din 180 cm - häst med hjälm på sig. ( ursäkta min humor - jag tar absolut ditt problem på allvar, men tanken är lite kul)

hönät har de 5 stycken av redan.

TS: Madrass i taket är kanske lättare... även om jag gärna ser bilden på din 180 cm - häst med hjälm på sig. ( ursäkta min humor - jag tar absolut ditt problem på allvar, men tanken är lite kul)

inga proplem jag kan se den bilder med ojoj vilken syn, vet ju inte om dessa hjälmar e sö fina men har ju även innan ni skrev det här haft dessa hjälmar i tankarna ,, nu har det varit relativt lugnt med skador och allmän gnafs, eller sa har min "lilla" Dragon heart, lärt sig att akta huvudet.

Du kan ju kolla upp med hästkliniker varifrån de får tag på sina hjälmar som de använder då hästarna vaknar ur narkos. Har sett sådana på några kliniker just i samband med då hästarna har varit sövda. Ser ut som en boxarhjälm som de sätter på så att hästarna inte ska skada huvudet då de ragglar omkring och är "på fyllan" ännu ;) :D

har jag gjort men för tillfället ges hö inne i lösdriften samt "spillhö"fran stallet brevid hagen samt 4 hönät verkar fungera bra nu 2 veckor utan ett enda sar:)min häst verkar hellre äta höet som är ute och spanjoren föredrar att äta inne i Lösdriftboxen:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Tillbaka