Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Finns det någon som har testat Smålandshästens strömix? För/nackdelar...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: Alli
·
Hästvård Min häst har fått mugg :O har aldrig haft mugg på någon av mina tidigare hästar så känner mig lite wtf över hur jag ska få bort det. Är...
2
Svar
20
· Visningar
5 075
Senast: axel
·
Hästvård För ca 3 veckor sen började min häst bråka när jag red (bockade) så hon fick stå i 2 veckor och första gången jag satte mig upp igen så...
Svar
4
· Visningar
2 420
Senast: Marita73
·
Hästvård longerade hästen i går på ridplan som var rätt hård då de frusit på. Tyvärr blev hon "rädd" för nått och stack iväg. Såg inget skilt och...
2
Svar
22
· Visningar
3 100
Senast: vinkelina
·
Hästvård Vårt sto som har en 4 månader gammal senskada ska nu flytta och börja tjänstgöra som avelsto. Uppfödaren vill ta av henne skorna. Vet...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: corzette
·
Foder & Strö jag vet inte hur jag ska göra. min häst äter jättefort. han går lätt upp i vikt vilket betyder att jag inte kan ge honom hur mycket som...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: NightRain
·
Hästvård Ja, vad säger lagen? För nått år sen skrev jag om några hästar som gick på bete utan vatten. Fick tyvärr inte reda på vilka som hade...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Jag har aldrig fodrat med PP och aldrig sett hur den är i konsistens. Jag föreställer mig det som ett mjöl, typ potatismjöl.. stämmer...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 698
Senast: YW1966
·
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst så fort jag raggat upp någon med maskin som kan hjälpa mig. Men det jag tänker på är ifall jag ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Nu har snön äntligen kommit till södra Sverige, bara hoppas att det ligger kvar ett bra tag, Med snön kommer dock styltor. Jag är...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: mackan
·
Hästvård Kanske en naiv fråga. Men i våras började jag ha min häst bara skodd fram, hon var väldigt öm några dagar men sen har det gått jättebra...
Svar
8
· Visningar
2 031
Senast: Simply me
·
Hästvård ska man göra återbesök el inte? hästen markerade lite, vet sa att det berodde på en inflammation i benet hon var 99% säker på det och...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: lundsbo
·
S
Foder & Strö Jag har googlat och jag har sökt här men jag är väl dum... Jag förstår inte hur man räknar ut behovet och hur man får fram alla värden...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har fått träffa en utbildad hästtandläkare årligen och under flera år så har allt sett bra ut. Någon vass kant som har...
Svar
14
· Visningar
2 902
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Vad ger ni för rena selentillskott, selen med e-vitamin respektive rena e-vitamintillskott? Behövs det senare ens? Är ni nöjda? Min...
2
Svar
39
· Visningar
8 693
Hästvård Vi var för en tid sedan i Spanien för att kolla på hästar. Där håller de hästarna i stora hagar tills det är dags att börja tämja och...
Svar
11
· Visningar
1 532
Foder & Strö Har försökt knåpa och funderat mycket över det här med foderstat till hästen. Som många andra i landet så har även jag haft problem med...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag tränar ett ponnyekipage där ponnyn senaste gångerna börjat bete sig lite underligt. Han ställer sig i position för att kissa såfort...
Svar
14
· Visningar
3 614
Senast: Calvaro
·
Hästvård Jaa, som rubriken lyder helt enkelt, vad är egentligen en lämplig tempratur att ha under täcket? Idealet. När har man täckat för mycket...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Estivuz
·
Hästvård Är det försent, har de små parasiterna gått i idé redan?
Svar
14
· Visningar
1 808
Senast: CeciliaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve