Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Håller på att räkna foderstat och har ett grovfoder med hög kvot Kalcium/fosfor på 3,2. Eftersom proteinet är lågt räknar jag även med...
Svar
9
· Visningar
5 815
Senast: chippen86
·
Foder & Strö Har suttit och räknat på hur mycket vetekli jag måste ge min häst för att komma upp i rätt värde smbrp, problemet är att energin blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 264
Foder & Strö Mitt sexåriga Haflingersto är lite underviktigt och omusklat. Vi fick ett träningsschema (sex veckors skritträning) och order om att ge...
Svar
9
· Visningar
3 836
Hästvård Söker just nu ny häst och stötte på en som jag gärna vill provrida, men som har en urkalkning i strålbenet, utan besvär visserligen...
2
Svar
31
· Visningar
10 622
Senast: mammaBerg
·
Hästvård Mitt 6 månader gamla föl fick lite feber och gult snor den 12 november, vet var ute och tittade på henne samma dag som hon blev dålig...
2
Svar
21
· Visningar
4 413
Foder & Strö Jag är helt novis på att räkna foderstater, sitter med mitt livs första grovfoderanalys i näven och har använt "hästsveriges"...
Svar
11
· Visningar
3 267
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 346
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Min häst är utåttåad båda fram och har haft återkommande hovledsinflammationer. Har nu varit hos en mycket duktig veterinär där jag fick...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: singer
·
Foder & Strö Har lite foderproblem med min lättfödda isis, hon har under åren jag känt henne varit ganska rund och både jag och förra ägaren har...
Svar
15
· Visningar
2 317
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Vi flyttade just till ett nytt stall där hästarna får sjövatten att dricka både ute och inne. Jag har hört att det fungerar till viss...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: sandrafors
·
Hästvård Har ni några bra bilder, gärna på skodda hästar, som visar de exemplen? Senast min häst skoddes fick jag pga. ordinarie hovslagares...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 272
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej, Min gamlings tänder börjar ge upp och eftersom han är pigg och hel som en 15-åring i övriga kroppen tänker jag inte ge upp så lätt...
Svar
6
· Visningar
1 582
Senast: johanssk
·
Hästvård Mitt 4 åriga fjordhäststo har fått några underliga skorvar på bakdelen. Skorvarna ser ut ungefär som mugg, fast på fel ställe. De är...
Svar
10
· Visningar
1 675
Hästvård Någon som har erfarenheter av allergiska reaktioner på spån hos häst? En av mina hästar har utvecklat rasp/regnskålle liknande...
Svar
13
· Visningar
4 373
Senast: wrangler
·
Hästvård Mitt skimmelsto har en ovana att stå väldigt nära boxväggen när hon bajsar. Hon har jämt bajs i svansen under innesäsongen. Det har...
Svar
7
· Visningar
1 445
Foder & Strö Vad finns det för olika fodermedel som innehåller fett som får hästen att lägga på sig i hull istället för massa energi som sätter sig...
Svar
17
· Visningar
1 839
Senast: Magica
·
Hästvård Jag har en häst med tendens till bockhov. Att sko honom och att få liknande vinkel på båda framhovarna verkar väldigt svårt. Jag tycker...
Svar
10
· Visningar
5 872
Senast: singer
·
Hästvård Funderar som sagt på att byta stall då jag inte slipper och rida på nuvarande anläggning. Tittar på ett ställe men de är superkorta...
2
Svar
20
· Visningar
2 908
Senast: vinkelina
·
Hästvård Jag misstänker att min häst inte är helt ren i ena fram. Inget tydligt, ingen ser något och ingen som suttit på henne har reagerat. Men...
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: Luleå
·
Hästvård Hej! Jag heter Amanda och har ett PA om Hovsjukdomar och skor men jag är intresserad av att få information om hur ni har gjort. För...
Svar
15
· Visningar
1 727
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund