Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag fick alldeles nyligen veta att min äldre vallack har fått en tandsjukdom på sina framtänder. Den innebar (om jag minns rätt) att...
Svar
15
· Visningar
6 188
Hästvård Jag hade ute vet för ca 3 veckor sedan å då konstaterade han att min häst hade fått pålagringar på bogen, precis framför framvalvet där...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: Solis
·
Hästvård Att de rullar över huvud taget när de tappar pälsen, är svettiga, fulla med insekter och liknande, det förstår man ju, det kliar...
2
Svar
39
· Visningar
7 828
Senast: kopparberg
·
Hästvård Nu är odlingen klar av min hästs bölder och veterinären har sagt att de ska öppna dessa. Jag tror hon kallade det spaltning eller nåt...
Svar
13
· Visningar
5 371
Hästvård Nu behöver jag era råd!! Min häst vaccinerades i onsdags och veterinären hade med sig en prao elev (eller sitt barn, är osäker)...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 097
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Hej! Jag ska köpa hönät till mina foderhästar som går på lösdrift. Hade tänkt 3x3 till den äldre b-ponnyn men sen är det en extremt...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 358
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag har en 4 åring som äter 4kg Krafft Groov 125 om dagen samt fri tillgång på hö och hon har varit väldigt muskelfattig men har nu fått...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Kallebus
·
Hästvård Förlåt om jag lagt tråden fel.. Det är såhär, min ena pålle fick tänderna kollade idag. Vet. gav henne något lugnande (vet inte vad...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
15 342
Senast: Nea_
·
Hästvård Senaste ca 2 veckorna har fem hästar haft kolik i stallet. De går i olka hagar och äter olika kraftfoder, men samma hösilage, och min...
2
Svar
28
· Visningar
4 400
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Har fått tips om vetekli till min svårfödda och något slöa 16 åring.. Vad gör det för nytta och hur mycket bör man i så fall ge? Äter i...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: lomuxx
·
Hästvård Jag ska köpa denna matta då en annan kvinna i stallet har den till sina två ponnysar och hon är helnöjd, jag har en storhäst. Vad...
Svar
5
· Visningar
2 787
Senast: traceys
·
Foder & Strö Kan man ge havregryn till ponny när det bara gäller en näve/ dag? Eller kan det vara skadligt på nått sätt? Känner inte riktigt för...
Svar
9
· Visningar
1 528
Hästvård Hej, min C ponny är 139 cm i mankhöjd och jag ska sko honom med...
Svar
10
· Visningar
2 496
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Min 27-åringa islandshäst börjar falla ur lite så jag tänkte förändra lite i foderstaten innan det går för långt. Idag får hon: *...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Cicci
·
Hästvård Hej, Vi har ett föl som snart är 8 månader gammal som ser lite allmänt hängig ut. Han har diagnosen regnskoll (vilket är under...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har genom åren avlivat några hästar men passen finns kvar. Måste man skicka hela passen eller räcker det med framsidan där regnr och...
Svar
5
· Visningar
983
Foder & Strö Jag vill ha slowfeeding till min häst i boxen men eftersom jag bara kan fylla nätet en gång per dag så vill jag ju att det ska räcka och...
2
Svar
27
· Visningar
3 519
Senast: Maléne
·
Hästvård Jag stod och borstade och kände över min ardennertjej som är 1 år gammal så märkte jag att hon var öm i ryggen.. ja la ett fjäderlätt...
Svar
9
· Visningar
1 943
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hur gör ni? Jag hittar ingen halm. Här i småland är det tydligen lite omodernt med att analysera. Jag kan självklart analysera själv...
2
Svar
36
· Visningar
3 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka