Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har hittat trådar om ryckt vs klippt man,men nu är det så att det inte är min fråga. Jag har en häst som jag nyss köpt,som har en ca 20...
Svar
15
· Visningar
2 145
Senast: bigganl
·
Hästvård Är det inte typiskt? Man köper en ponny för att utbilda och sälja. Lurvdjuret går från klarhet till klarhet och man får en handfull...
Svar
14
· Visningar
3 216
Senast: Docka
·
Hästvård Jag har fått erbjudande att köpa billigt kutterspån som är mögelskadat på kanterna och fina innuti, jag tackade nej för jag tror inte...
Svar
3
· Visningar
1 238
Senast: lady_mike
·
Hästvård På vår foder häst knakar och låter det när jag lyfter hans högra bakhov typ i hovvecket och ner. Det låter inget när jag lyfter dom...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Marina_s70
·
Foder & Strö Har en 9årig (relativt stor) connemara som inte gått så hårt innan han kom till mig, därav inga superryggmuskler och allmän svaghet...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: kopparberg
·
Hästvård Ni som har hästar med knotteksem, Har ni slutat med täcke nu eller använder ni det fortfarande? Jag är osäker om jag ska sluta eller...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Simply me
·
Hästvård Jaa, som rubriken lyder, det har jag fått höra nu otaliga gånger sedan jag skaffade mitt kallblod. Han har vinterpäls, och har haft över...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
12 697
Foder & Strö Hej! Foder känns för mig som en ren djungel, och trots att jag letar massor på Internet hittar jag inte det jag letar efter... Jag...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: JojoC
·
Foder & Strö Finns det någon lösning för hur man kan ha hästar ihop med helt olika matbehov? Det är ett halvblod och två islandshästar, på...
Svar
14
· Visningar
1 733
Senast: Korven
·
Hästvård Hade besök för någon dag sedan i stallet, av en bekant och hennes en väninna. De ryktade hästarna och pysslade samtidigt som vi pratade...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 314
Senast: drysno
·
Hästvård Alla funderingar på vad som orsakat svullnaden emottages tacksamt! Min häst har blivit väldigt konstigt svullen mellan ganascherna...
2
Svar
26
· Visningar
6 056
Senast: supersara
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av veterinärer som kommer hem till stallet och röntgar, tex fånghästar, istället för att man ska behöva åka till...
2
Svar
27
· Visningar
7 701
Senast: knuutby
·
Hästvård Hej Någon som vet vad det är, beror på och hur det kan påverka hästen?
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Korven
·
Hästvård Vet ett ställe där ett gäng hästar går på lösdrift och har gjort det i många år. Problemet är att dom inte har någon ligghall. Det finns...
Svar
12
· Visningar
1 703
Senast: clifford
·
Foder & Strö Hej! Jag såg i en tråd om bla munkpeppar att någon tipsade om att koka te på munkpepparn och ge det till de som var svåra att lura i...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Arrgh. Blir galen. Har ett hö som är, som alla andras i år, proppat med bra MJ. Det saknas däremot en hel massa protein och mineraler...
Svar
17
· Visningar
2 513
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Har sökt både här på Buke och Googlat men inte hittat svaret. Hur mycket olja kan man fodra en häst med? Alltså hur stor mängd / 100 kg...
Svar
14
· Visningar
4 511
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag har i många år gett hästarna bakjäst både för att hålla ordning på magen och som ett bra B-vitamin tillskott.Tycker det har funkat...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Ellgir
·
Foder & Strö Hur vet man om hästen får i sig lagom mycket jod? Jag har inte sett det nämnas någon annanstans än på mineralerna (inte läst på...
Svar
5
· Visningar
1 031
Foder & Strö Finns det? Börjar bli så jäkla less på magnesiumfosfatet som blir till sten i krubban hela tiden. Finns det inget bättre sätt att...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka