Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! I söndags när jag red ut på min 7-åriga islänning så kändes hon inte alls som vanligt. Hon har ridits väldigt sparsamt ett tag och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 189
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Jag försöker få ihop en bra foderstat till mina hästar. Hittar dock ingen info om vad fodermorötter tillför. Ngn som vet?
Svar
3
· Visningar
2 657
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag och min ponny har flyttat till Danmark och idag var det dags för den årliga vaccineringen. Skulle ha både influensa(+stelkramp) och...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 885
Senast: Digbil
·
Hästvård Min unghäst (val -09) har varit lös i magen sedan de började få hösilage. Det gick bra så länge ett mål bestod av hö och så länge det...
2
Svar
30
· Visningar
4 129
Senast: A_NN_A
·
Foder & Strö Har nyligen tagit en arab på foder och ger han just nu 9 kg hö om dagen. Hos ägaren fick han lusern blandat med musli. Jag ger han 2...
Svar
1
· Visningar
638
Foder & Strö Någon som provat b**jes småmaskiga nät? Tänkte storlek på näten och maskstorlekn!:bump:
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Linna
·
Foder & Strö Finns det något foder från Mustang som är likvärdigt med Kraffts groov 125?
Svar
16
· Visningar
2 799
Senast: Vogue
·
Hästvård Vad kan det vara om en häst har ett tiotal riktigt mjuka, stora som femtioöringar, bölder/blåsor här och där i kroppen? De är inte...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Lizzi
·
Hästvård Kan börja med att skriva att jag pratat med min veterinär idag och hästen träffar hovslagare imorgon och veterinär på måndag morgon...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Hästen vaccinerades i onsdags morse mot hästinfluensa (ingen stelkramp) och fick i torsdags en ordentlig svullnad vid injektionsstället...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Catayah
·
Foder & Strö Kort beskrivning av hästen/ponnyn: 1. Hur mycket grovfoder äter era hästar? 2. HUR äter dom det? (i nät, på marken etc) 3. NÄR äter dom...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: sthu
·
Hästvård Har sökt i forumet men inte hittat svar på just den här frågan, ursäkta om jag upprepar någonting. Jag läste en blogg jag följer...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: coari
·
Hästvård Min ponny (ett russ) är rysligt mager nu tycker jag. han har varit mager en tid men nu är det illa. apiten är det inge fel på men nu...
2
Svar
21
· Visningar
3 988
Senast: Hepzheba
·
Hästvård Det verkar ju finnas många olika sorters laserbehandlingar tex biolight, pharmalight, MID laser osv. Men vad är det för skillnad...
Svar
5
· Visningar
6 439
Foder & Strö Har du tips på någon praktisk liten kraftfoderhink? De där på 5-7liter känns så enorma när hästen får på sin höjd 4dl kraftfoder...
Svar
13
· Visningar
4 106
Senast: urkella
·
Foder & Strö "Min" islandshäst, sto på 11 år, har varit lös i stallet i natt och mumsat i sig alla kraftfoderhinkar. Det var 5st hinkar...
Svar
11
· Visningar
8 804
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Läste i försäkrigsvillkoren hos ett förs.bolag att dom inte täcke skador som har uppkomit pga nymfomani... Kan hästar lida av det...
2
Svar
28
· Visningar
5 102
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min häst har börjat bli gammal, hon är en fjording på 28 år nu. Hon har tidigare inte visat några större ålderstecken, men i år märks...
Svar
6
· Visningar
2 228
Senast: MaRomer
·
Hästvård Tjo! Jag har en fånghäst som jag ska börja klickerträna men inser att jag behöver någon sorts belöning (kör redan med gos) så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 173
Hästvård Hittade mitt sto ute i hagen med ett par riv/skär sår i måndags, hon var rädd och stod och skakade, de flesta såren sitter vid...
Svar
12
· Visningar
2 159
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka