Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har precis fått en diagnos att vår häst drabbats av en trombos i ett bakben på insidan låret/ljumsken. Benet är väldigt svullen...
Svar
2
· Visningar
3 178
Senast: mr_loffe
·
Foder & Strö Så länge behoven är tillgodosedda, finns det några viktiga begränsningar i kvoterna Ca/P och Ca/Mg? Jag räknar med SLUs behov för en...
Svar
4
· Visningar
1 031
Foder & Strö Hej på er! Känner att jag behöver få lite tips och kloka ord från er andra hästägare! Till saken. Vi har väldigt dålig kvalité...
Svar
8
· Visningar
1 322
Hästvård Någon som vet om det finns någon forskning om hur hästar tål att sparka i dörrar? Alltså olat/uppmärksamhets-sparka/banka, inte...
Svar
15
· Visningar
1 543
Hästvård Min häst som jag importerade från Island i september har väldigt dålig mage.. han fiser extremt mycket och har även diarre. Ibland är...
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: lomuxx
·
Hästvård Behöver förebygga magsår. Min vet säger att Adapsin är receptfritt, men när jag läser Fass så hittar jag inget receptfritt alternativ...
Svar
4
· Visningar
4 802
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Jag tänkte ta ut en hästmassör som tittar på min häst eftersom hon är spänd i musklerna. Har hittat två, men kan inte bestämma mig för...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vore intressant att höra lite om olika symtom som kan härledas till magnesiumbrist. Jag har förstås googlat, men som vi vet får man...
2
Svar
32
· Visningar
9 712
Senast: willy
·
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig att reda ut lite om skillnaderna mellan några vanliga olika proteinkällor? För- nackdelar, varför eller när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 978
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Hej! Jag har en åker som jag tänkte förvandla till hage där islandshästar ska beta. Ska jag välja en fröblandning för fånghästar? Det...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej! Jag fick precis tillbaka analysen på vårt hösilage. Analysen var faktiskt bättre än jag vågade hoppas! Låg socker och...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: ameo
·
Foder & Strö (Hittade ingen annan tråd om ämnet) Som jag förstått det så behöver man inte tilläggsfodra med vitaminer under betet eftersom det...
2
Svar
28
· Visningar
5 350
Foder & Strö Hej alla därute? har aldrig varit här förut men har en fråga då jag precis köpt ett sto som precis skiljts från sitt föl, (fölet kvar...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Upptäckte att min häst fått diarré/ väldigt lös avföring sedan igår. Skvätt ner hela svansen och bakbenen. Sprutar en del när han fiser...
Svar
7
· Visningar
2 079
Hästvård Hej alla! Tänkte be kloka buke om tips och råd. Jag har en bekant som har en travhäst på nio år. Jag har vart med från början sen hon...
2
Svar
25
· Visningar
3 606
Senast: Medrix
·
Foder & Strö Okej, min första fråga. Vart kan man analysera sitt hö själv? Andra fråga. Stallägaren säger att det finns analys på vårat hö men jag...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: Casacha
·
Foder & Strö Tacksam för er hjälp Har fått analysen på ett hö som sägs fungera till mitt sto.Hon är fång ponny på 350 kg och dräktig.Fölar...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 448
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Denna ständiga fråga om hösilage.. Håller sig "blötare" hösilage bättre/sämre än torrt? Tänkte på utfodring när temperaturen är minus...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Wacero
·
Hästvård Jag har fått fång på min gamla dam. Är det ofta dom lägger gips på hoven med klack ? Det är så just nu så står hon på boxvila enbart...
2
Svar
25
· Visningar
3 812
Senast: Karizma
·
Foder & Strö När man kommer till mineralerna så ska man ange i gram.. Om jag då fyller i 80gram i mängd, och 55 i kalcium, tar den då 80*55...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka