Olika proteinkällor

Sv: Olika proteinkällor

Du har bryggerijäst också. En biprodukt här i Sverige.
Finns att få tag i rent men späs ofta ut till foderjäst men då sjunker proteinhalten.

kl*

Potatisproteinet som känns om en nyhet för mig i alla fall – hur är det processat. Kan man inte ge vanlig färsk potatis? Eller kokt?
vet någon?

kl*

Potatisproteinet som känns om en nyhet för mig i alla fall – hur är det processat. Kan man inte ge vanlig färsk potatis? Eller kokt?
vet någon?

Vanlig potatis innehåller väldigt lite protein ca 1,8 %.

Potatisprotein är det som blir över när stärkelsen är utvunnen, det innehåller 75-78% råprotein!

Så att använda vanlig potatis är inte ett alternativ om man vill ha protein!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka