Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska kolla upp den örtblandningen. Kanske går den att få tag i i Sverige med någonstans.
Jag kollade hur mycket järn han får. Han får 70 mg. Jag har bara analysen på mineralfodret han får så det är den enda uppgiften jag har.
Det är nog tyvärr endast Auburn Laboratories som säljer denna produkt.
APF (Advanced Protection Formula) är klassifiserad som en adaptogen. Adaptogener verkar ha förmågan att hämma kortisolproduktionen genom att binda vid ACTH-receptorer.
APF har visat sig vara otroligt effektiv när det gäller att motverka biverkningar av pergolid.
Om du tycker att kostnaden för APF blir för hög så kan du prova någon annan adaptogen, t.ex. Ginseng eller Jiaogulan.
Du har ett PM från mig.
Det säger tyvärr inte så mycket. Grovfoder och vatten kan innehålla höga halter järn.
Orsaken till att jag frågade om järnhalten i foderstaten är att det finns tecken som tyder på att järn som lagras i hjärnan kan vara inblandad i PPID (Cushings).
Järn är ett mineral som hästen inte kan utsöndra i urinen eller göra sig av med på annat sätt. Ett överskott lagras i kroppen och där blir det kvar om man inte tappar hästen på blod. Jag har sett bilder på hästar som har obducerats och där levern är helt svart av järn. Ingen trevlig syn.