Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 513
Senast: Grannox
·
Hästvård Jag har en tvåårig travhäst som har blivit svullen på framsidan över kotan på ett framben. Någon som har en aning om vad det kan vara...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Bee
·
Hästvård Har hört talas om fång men kan inte riktigt förstå vad det är och varför en häst får det.Jag har ägt hästar men aldrig någon som fått...
2
Svar
26
· Visningar
3 962
Hästvård Har fått veta att klippmaskinen jag brukar hyra har varit utlånad till ett stall där jag vet att de har fotskabb på minst en häst (dock...
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: Egonson_
·
Hästvård Funderar över vaccinering, en häst i stallet fick grundvaccin 3/3 i år och andra sprutan 5/4. Förr skulle man ju vaccinera 5-7 månader...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Santoxen
·
Hästvård Jag undrar vad era erfarenheter kring sulömhet är? Om en häst haltar och rör sig ojämnt på mjukt underlag men springer helt rent på...
Svar
14
· Visningar
10 147
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Funderar lite kring mitt fullblod. Har haft honom i ett år nu och har fått fin överlinje och buk, men visar lite revben så kampen för...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: ameo
·
Foder & Strö Mitt 4,5åriga arabsto är väldigt hård i magen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Har haft henne ca 3veckor och jag trodde...
Svar
13
· Visningar
1 190
Hästvård Tyvärr har ponnykraken problem med magen igen, träcken är inte särskilt löst men däremot rinner det längs bakbenen på honom. Håller som...
2
Svar
23
· Visningar
2 939
Hästvård Kanske lite fånig fråga, men bara undrar om det finns knep för att få manen snygg, som en välryckt man - utan att faktiskt rycka den...
Svar
8
· Visningar
2 521
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 219
Senast: daphna
·
Hästvård Hej Jag undrar hur länge man ska "hålla på" innan man ger upp? Jag har en häst(f.02) som jag dom senaste 18 månaderna lagt över...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: gylle
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg, men ska försöka göra det så kort som möjligt. Jag har blivit fodervärd åt en äldre varmblodig travare...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Karre
·
Hästvård Har en liten häst som är f-09, riden i alla gångarter mest ute i skogen sedan i våras, han har vilat i perioder under sommaren och går...
Svar
5
· Visningar
2 025
Foder & Strö Hjälp en stackars förvirrad själ att reda ut det här med analysresulat:bow: Jag är alltså på jakt efter grovfoder och kan därmed kika...
Svar
2
· Visningar
870
Hästvård Jag pratade med en tjej idag om ett kommande seminarium om vaccinationsskador då främst på barn men vi kom snart in på djur också. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
5 175
Senast: Korven
·
Hästvård Min ostartade unga travare har en del symptom som ingen lyckas ställa diagnos på. Han promenadrids som skogsmullehäst. Är nyligen...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 220
Hästvård Mitt sto får nu när vinterpälsen börjar komma små krustor i pälsen på ett ställe. Dessa kliar nåt fruktansvärt på henne och kan bli så...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: mumin
·
Hästvård Skoning =) Vad tycker ni är bra och vad tycker ni är dåligt och varför är det bra/dåligt? såhär står hästen på bilderna...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 635
Senast: sweep
·
Hästvård Hej allihop! Jag har ett underbart 6-årigt fullblodssto som dessvärre drabbades av hovröta i september förra året. Vi har kämpat i...
Svar
11
· Visningar
2 339
Senast: AHPP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden