Vaccinationsskador

Sv: Vaccinationsskador

Hej!
Vad kul att du läst detta. Sök även på vaccinationskador.
Jag slutade vaccinera mina hästar för ca 10 år sedan och har sen
dess inte haft en veterinär här, det har dock varit 9 st.
Veterinär har jag haft till avlivning och kastering. De hästar som
avlivats var 26 och 32 år gamla. Den som bara blev 26 har varit
vaccinerad många gånger och mådde inte bra av det.

Men herregud, du måste väl förstå att det "kloka gubben" skriver är ljug och båg?

Ett av mina motto i livet är "Det finns lögn, så finns det förbannad lögn, och sen finns det statistik"
Fundera över den

Din "statistik" är verkligen trovärdig!
Har själv sett många gamlingar som varit vaccinerade hela livet.
PL

Men förstår du inte vad som kommer hända om alla slutar att vaccinera? :confused:
Förstår du varför vi vaccinerar våra hästar idag? Det är ju för att skydda dom från livshotande sjukdomar... vi vaccinerar inte för någon annans skull än för hästens skull.

Skrämmande när jag såg du var fr halland.......om du hade hästen i Slöinge.....är du säker på att vaccinationsmängden och utförandet blev riktigt gjort?

Liknande trådar

Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Jag vet inte om tråden hamnar fel nu, men då får gärna moderator flytta den. Hur gör ni med vaccinationer på era hästar, har ni alla vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 837
Hästvård Jag tappade bort min ponnys vaccinationsintyg i samband med att passet skulle skickas in till hennes rasförening (vaccinationerna kunde...
2
Svar
27
· Visningar
5 810
Senast: gylle
·
C
Hästvård Jag undrar ang vaccinationer, jag gjorde om grundvaccinationen på båda mina hästar, Stelkramp, butolism och hästinfluensa med början...
2
Svar
20
· Visningar
1 972
Senast: C_J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka