Ostartad fd. travare har ont. Rygg/knä problem? Svår diagnos!

Sv: Ostartad fd. travare har ont. Rygg/knä problem? Svår diagnos!

Det är bra att flera säger samma sak till TS!

Men....djurskyddslagen säger faktist att man SKA gå till veterinär om den är halt.

De som arbetar med muskelatur, kiropraktik ska vara så proffsiga att de avsäger sig behandling om hästen är halt.

Visst kan sadeln ställa till massor av skada men då borde den också i detta fall se till att hästen fungerar sämre i båda varv.
Så är fallet INTE.

Hästen nickar bara i ett varv=halt.

Sitter sadeln snett då kan det hindra vanster bogens rörelset, (det hander att gjörd fästet är snitt från fabriken).
häst har redan varit in för undersökning och de hitta nada.
Det är hästens betyndet som gjöra mig mistänksom.

Liknande trådar

Hästvård Var iväg till HBG Djursjukhus Kiropraktor i veckan för min häst vill inte ha mig på sin höger sida i galoppen,resulterade i att hon...
Svar
15
· Visningar
2 550
Senast: Tillis
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 089
Senast: Jate Volim
·
C
Träning Jag har ett 8-årigt sto som det inte riktigt funkar 100 med bettet. Hon gapar ganska ofta. Går inte riktigt stabilt på tygel eller...
Svar
10
· Visningar
1 508
Senast: CindyLou
·
Hästvård Vår ponny har haft svårt att hålla galoppen i höger varv på volt, byter och det blir korsgalopp.Han liksom tappar höger bak sätter det...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur