När kan man förvänta sig förbättring?

Sv: När kan man förvänta sig förbättring?

..... ta lite skit från en grann häst som är bra i magen .....

Det fungerar ganska så bra att ha hästen i samma hage som en häst son är bra i magen.
Med litet tur så äter de den andra hästens bajs.

Annars så kan man slamma upp litet bra bajs i vatten och be en veterinär att slanga in det silade vattnet i hästen.
När hästen dricker så åker det förbi magsäcken där den bakteriedödande magsyran bor och bakterierna överlever därför på sin väg mot tarmen.
Vilket också medför att hästars vatten måste ha en oerhört bra kvalitet.
Dåliga bakterier överlever ju också.

Det är torrhö han äter, det var hos tidigare ägare han inte funkade på silage.

Alex: Jag har hittat Kwikbeet nu, vill gärna slippa sköljandet. Men tack för tipset i alla fall :)

Leaf: Ja, jag får väl prova.

Pillis: Vanlig filmjölk eller någon särskild sort? Får lägga till det på listan över saker att prova.

Maran: Jag undrade mest för undrandets skull. Vill minnas att det var mycket diskussioner om att det ena skulle vara bättre än det andra för några år sedan, så det var bara därför jag frågade.

Jag ger min häst Bio-Premium så snart han blir lös i magen och det hjälper mycket och snabbt. Kan köpas via nätet, från veterinärshopar.

Slängning är ett bra sätt för ett snabb result, det har vi gjört med några föl på kliniken, tog mammas bäjs och slänge det som du beskriva.
För en vuxen häst ta det inte så mycket böjs för att få igång magen igen.

Pancakes:
Jag tro han komma att bli bra ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 822
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka