Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård en bekant ska rida till en häst som ev ska säljas. men hon känner att hon sitter fast. hästen har gått ner i vikt och när den rids så är...
Svar
6
· Visningar
1 009
Hästvård Snälla kloka bukare, hjälp en novis! Min förra häst stod i kallstall utan vatten och var gammal - därför helklippt och täckad upp...
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: aprilia
·
Hästvård Min lilla ponny fick fång för två månader sen. Hon har stått på boxvila sen dess och jag har gett henne butta i två omgångar. Hon får...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 168
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej. Min hovslagare var här igår och bad mig att tjära hovarna nu när vi haft det så lerigt. Jag tjärade idag, under hela hoven då...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Hej, hoppas att någon kan hjälpa mig lite, har aldrig gjort höanalys tidigare. Hösilaget vi köper till stallet är inte analyserat, och...
Svar
5
· Visningar
1 809
Senast: JojoC
·
Hästvård Har två hästar och har nu fixat torvbädd i båda boxarna. I den ena boxen fixade det sig rätt snabbt, och bädden ligger fint över hela...
Svar
1
· Visningar
1 643
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Tidigare har hästen enbart ätit inne i boxen i sådan mängd att han dammsugit allt. Nu är han ute ca 12 h och då vill jag ha fri tillgång...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Funderar på och börja ge det till min häst då han är lite orolig i magen. Nu har jag gett loppfrön och det har blivit bättre. Så tänkte...
Svar
10
· Visningar
1 438
Foder & Strö Vad är egentligen bäst, B-vitamin i pellets, eller flytande form?
Svar
19
· Visningar
6 074
Hästvård kan en häst ha mugg utan att ha klåda av det? mitt russ har nå skorvar knölar på framsidan av sina bakben dom ligger på samma ställe på...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: annibe84
·
Hästvård Har varit och titta på en ponny som vi för övrigt tyckte väldigt mycket om men hon saknade enligt uppgift tårkanal. De hade försökt...
Svar
6
· Visningar
2 333
Senast: Chilodeur
·
Hästvård Hej! Såg igår klumpar i ögat på vårt varmblod, det ser ut som bruna "bubblor" i oregelbunden form som verkar sitta i mellanrummet mellan...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: skjona
·
Hästvård Hästen kom in med skrapsår (ytligaste ytliga) på framsidan av ena bak idag, svullen över såren med lite bananform. Inte öm varken...
Svar
1
· Visningar
1 363
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa detta tillskott till min donna, men vad det kostade! 3000kr för 1,9l! :eek::crazy: Men är det värt det så...
Svar
13
· Visningar
2 641
Senast: Gimlan
·
Hästvård En av hästarna har fått mugg och har på gång på ett annat ben. Förslag på bra behandling?
2
Svar
20
· Visningar
9 225
Senast: Fiorano
·
Hästvård Söker tips för behandling av tillfälliga hudplitor på häst
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hej! Min islandshäst blev lite öm i skritt, halt i trav då han trampade skon snett på onsdagen under en ridtur, fick bort skon när vi...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Jag har en två och ett halvt åring som är riktigt risig i magen. Svansen ser riktigt äcklig ut och luktar ännu värre, boxen är en enda...
Svar
11
· Visningar
1 617
Senast: Masse
·
Hästvård Kan man parasitbekämpa bara genom att ha mycket mark och flytta hästarna till parasitfritt ofta? Jag har numera fördelen av att ha...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: stallhh
·
Hästvård Har en 6 årig valack, arabkorsning, som under hösten blivit behandlad för bronkit och en mycket kraftig faryngit. Enligt vet var...
Svar
8
· Visningar
6 292
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka