portabel röntgen

Sv: portabel röntgen

I alla fall 3 privata veterinärer som jag vet om har det. Alla utgår nog faktiskt från mellanskåne. PM:a om du vill ha namn.

Måste vara nytt? I början på året jagade vi portabel röntgen till ena hästen (svårt att resa sig, misstänktes wobbler vilket det också var) men hittade ingen på vettigt håll så det blev ambulans till Hbg i stället.

Är ju mycket smidigare om man kan lösa sådant i stallet direkt!

2005 röntgade privatpraktiserande veterinär min ponnys knä. Veterinären utgick från mellanskåne. Snabb och smidig undersökning.

Sedan när då? Jag tror inte att vare sig Kristianstad eller Hässleholm har det, om det inte har hänt väldigt nyligen, vill säga?

Tack för alla svar!
nu har veterinären precis åkt härifrån. Tog bara en timme. Hon hade med sig en väska och en dator, röntgades inne i stallet, väntade lite på bilderna å så vare klart. Det var otroligt smidigt. Slapp både ta ledigt, eller ordna med transport. Slapp även riskmoment som att transportera. Superskönt!
Verkligen att rekommendera, så får man även veta på en gång hur det ser ut inne i hoven utan att spekulera.. Hoppas bara försäkringsbolaget är med mig...

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka