Reaktion på "lugnande"..

Sv: Reaktion på "lugnande"..

Okey, ja det är klart att det kan vara svårt att kunna se symtom på lösdriftshästar.

Det var varjefall en intressant vinkling, tack.

Sv: Reaktion på "lugnande"..

Hej!

Svarar jag med trots att så många redan skrivit.

Båda mina araber har svettats då de fått domosedan intravenöst, den ene fick dosen medan hans tänder fixades och han svettades men var bra igen och pigg ganska fort.

Den andre däremot, han var en skräckupplevelse första gången han drogades..han skulle kastreras och fick lugnande och höll på att dö i mina armar...hans hjärta slog ojämt,stannade och hade sig och han blev kall. Veterinärerna fick jobba för att få honom att överleva och det visade sig att hand har ett hjärtfel. De lyssnade på honom innan han drogades och hjärtat slog fint så man kunde tro att allt var ok men hans hjärtfel är litet och man måste lyssna länga....hjärtat slår normalt och sedan helt plötsligt hoppar det över något slag...AV-block 1 tror de att han har. Hur som helst så har han ju även efter detta drogats men han tål bara en schettisdos på 0,2-0,3 domosedan så är han rejält svajjig så en stor dos för honom är rent förödande. Han svettas rejält han med och är trött läääängt trots sin lilla dos. Men hjärtat fixar det lilla åtminstone :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 269
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 051
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka