Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis som att ägaren borde ha sagt ifrån genast.
Prao det gör man först i årskurs 8 och 9 såvitt jag vet, jag har därför svårt att tro på gällande ålder. När det kommer till den typen av sprutor då menar jag alltså intramuskulära sprutor så kan de delegeras, i detta fall fanns veterinären bredvid och är fortfarande den som har ansvaret. Om du vill ta en diskussion så skulle du i så fall fråga varför inte du blev tillfråga om det var ok.
Det är väl inte ägaren som ska stå m hundhuvudet här?!
En vaccin spruta är väldigt lätt att ge och det är väldigt lite som kan "hända" med hästen. Man kan spruta inom ett väldigt stort område så chansen att "missa" eller sticka fel är väldigt liten.
Som andra skrivit borde såklart veterinären frågat först, och efter den nu inte gjorde det kunde du sagt till eftersom du hörde barnet fråga, veterinären hann fixa sprutan och visa vart det skulle stickas, -så du hade tid på dig att säga ifrån.
Tycker inte det finns någon anledning till att anmäla och jag ser det inte som tjänstefel och tror heller inte du skulle få igenom det. Så det är bara slöseri på tid och pengar.
Händer det igen så ta upp det på en gång om det inte är ok för dig.
Känner att det är rätt fult att anmäla en händelse när vet har varit på plats och du ej har nämnt ett ljud för denne!! Han/hon kanske rent av trodde det var okej eftersom du inte ifrågasatte händelsen. Sen kan jag inte tänka mig att det är helt rätt det vet gör men det är bara teori!!!!
Annars lite underlig historia i mina öron..!! Barnet i fråga lär ju vara "världsvan" att sätta sprutor om det går på några sekunder i fråga.
men nu får väl några här ta och stilla sig lite... barnarbete, anmäla, erinran, inte betala... Det enda fel som har begåtts här är att vet kanske borde ha frågat, eller kanske tolkades Ts tystnad som samförstånd. Det var ju för sjutton bara en vaccinspruta. Hade det varit en pc som förvisso även den är intrmuskulär men med längre kanyl och ffa med risk som pencilinchock då hade jag absolut sagt nej även om vet inte ens frågade mig.