Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tog upp understuckna trakter...o jag visade även understuckna ...ballarNu var jag inte riktigt med, men var detta avsett för mig? på vilket sätt?! :-S
Du tog upp understuckna trakter...o jag visade även understuckna ...ballar![]()
Det ska givetvis stå flytta fram belastningen.
det är helt omöjligt att se vari hoven belastningen ligger på en helt obelastad hov.
Ja och detta är ett lite mera pedagogiskt sätt att kritisera en kollega,, Det som framkommer mellan raderna är att din ordinarie hovslagare har inte lyckats få till den "perfekta" hoven och si å så.. Varför inte börja med att ställa grundläggande frågor???
Har du som är hovslagare aldrig hört talas om "Duckett's Dot" ?
http://www.horseshoes.com/education...s-and-brainstorms-to-decode-ducketts-dot.html
Ett hyggligt hjälpmedel att avgöra om hoven är i balans eller inte.
Nej.
Det är inte det som är syftet alls. Du tolkar fel utifrån vad vi skrivit helt enkelt. Vi har träffat hovslagare och hört med vilken oerhörd respekt han poängterar att alla hovslagare givetvis har en plan och hur han, även när han hoppar in och tar en skoning som inte hör till hans kunder, är oerhört respektfull gentemot den ordinarie hovslagaren.
Jag tolkar det som helt ok om du/ni nu vill göra en "pudel".
De flesta är väldigt försiktiga att göra dito, men sen kryper det fram ändå- som kärringarJag blir alltid väldigt illa till mods när en hovis snackar skit om en kollega helt utan att ha tillgång till historik ex.
Jag tolkar det som helt ok om du/ni nu vill göra en "pudel".
Jo jag har tagit del av det som finns att tillgå.
Tyvärr vidhåller jag fortfarande att balansen i en obelastad hov är helt ointressant eftersom ingen belastning sker på en obelastad hov.
Problemen börjar när belastningen tilltar,, hur välbalanserad obelastad hov vi än må ha så kommer den ofelbart utsättas för obalans om den nedåtgående kraften genom benaxeln sker i obalans och dessutom även den motriktade kraftsen dessutom även den leder till obalans.
när trod du alla dessa ledskade problem uppstår,, i statisk eller dynamisk belastning??
Hyggligt hjälpmedelja än är inte sista uppfinningen framtagen för att tjäna pengar på dagens hästägare.
![]()
Det är inga som helst problem att se om obelastad upplyft hov är i balans eller inte.
Jag kanske har varit otydlig för dig men för att förtydliga så har jag heller aldrig påstått att skulle ha någon betydelse för den enskilda individens hållbarhet om en obelastad hov är i balans eller inte efter som den inte utsätts för någon belastning.
Balansen i hoven om den är i balans eller inte kan inte ses för ett vant öga med lång erfarenhet förän den utsätts för belastning och främst dom olika belastningsförhållanderna som påverkar belastningen.
När RGB svarade på frågan om vägen till framgång var de två första orden utfodring och skoning. Då menades inte valet av sko utan hovens exakta naturliga vinkel mot marken.
Här är det nog ridskickligheten som står upp för prestationen.![]()
Casall's fot och det berömda balltrampet