Hjälp, massor m snö men inga snösulor!Tips fort!

Sv: Hjälp, massor m snö men inga snösulor!Tips fort!

Va? Nej, nej, för 2 år sedan kom det snö tidigt, som sedan låg länge. Innan dess var det ett bra tag sedan det var snö tidigt vad jag kan minnas. Det brukar komma i januari, februari, oftast runt trettonhelgen.

Jag har samma bekymmer, ska sko om i januari och trodde absolut inte att det skulle komma snö i december, inte hovis heller. Nu löser jag det, men det får bli genom att ta ut en annan hovis för jag vågar inte köra till min hovis i dagsläget.

Håller helt med. Ska sko om i början av januari o jag o hovis kom överens om att sätta sulor då. Det brukar vara barmark till efter årsskiftet här.

var inne på hemsidan , hufgrips... fattar inte hur mycket det kostar ? i Euro, 74 blir gnska dyrt.. är det värt pengarna?

Hej! I väntan på hovis kan man prova att klippa till glass- eller pepparkaksburkslock och placera mellan skon och hoven. Klipp en kil för strålen och gör "sulan" tillräckligt liten för att få dit men tillräckligt stor för att nå in några mm under skon. Det funkar jättebra på min häst som har relativt platta hovar men tyvärr sämre på ponnyn. Värt ett försök men kolla med ägaren först så de tycker att det är okej att du testar detta. Lycka till!

Liknande trådar

E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat