Hästar som sprider ut hö i boxen...

Sv: Hästar som sprider ut hö i boxen...

Jag hade börjat med att minska givan.
Är de hungriga så äter de...

Men jag kan rimligtvis inte minska givan mer. Det är ju en unghäst som egentligen borde ha fri tillgång på hö dygnet runt! Han har tappat rätt mycket i vikt som det är, och jag vill ge honom så mycket som möjligt.

//julia

IMMER: Kan du PM:a mej också om återförsäljare!

Lät himla intressant, funderat på att inskaffa hönät, blir dock hängande innanför och jag har haft det förut och det har funkat kanon då.

Alltså mina hästar skulle stå i dessa HayBars.
Men de är nog inte riktigt normala.

Jag har en träläda i boxen :angel: Funkar jättebra!

Är dina hästar väldigt högbenta? Min största är ca 165 i mkh och det finns inte en chans att hon skulle trampa ner i sin HayBar.

HayBaren är hög, och eftersom den står i ett hörn är det knappast troligt att hästen skulle stegra sig mot den och få ner ett ben.

Immer

Kan jag oxå få ett PM? :bow:

Jag har en sån höhäck i galler som Alexandra_W visade bild på, satte den inte så högt då jag har en lugn häst som inte klättrar. Hon kastar fortfarande ur en del hö ur den men det är betydligt mycket mindre ihoprört i boxen (har även halm).

Är dina hästar väldigt högbenta? Min största är ca 165 i mkh och det finns inte en chans att hon skulle trampa ner i sin HayBar.

HayBaren är hög, och eftersom den står i ett hörn är det knappast troligt att hästen skulle stegra sig mot den och få ner ett ben.

Immer

Säg inte det! På Team Piaff hade de flera hästar som stod i krubban (vanliga sådana i plast) med framhovarna och tittade ut över boxgallret :crazy:
Vill de klättra gör de nog det.

De anses vara mycket säkra, och används flitigt i tävlingsstall i England, framför allt i galoppstall.

Immer

Min ena sprider ut allt o boxen:smirk:...har jag hönät...som jag fäster på insidan av boxdörren. Funkar bra:D

IMMER: Kan du PM:a mej också om återförsäljare! :bow::bow::bow:

Är dina hästar väldigt högbenta?

Nej de är små.
Men oerhört bra på att klättra.
De skulle klättra ner med frambenen i de där.
Och kanske även få med sig bakbenen.

Jag har korsat dem med pantrar.
Baksidan av att avla på elastiska hästar.

Jag har löst det så här, billigt och det funkar har än inte haft någon som fått i benet som tur är, men dom är ju inte högre än 60cm så det är ju bara att lyfta ut benet om man vill, men denna som sitter i lillkillens box är bara 50cm, han är ca75cm hög

Jag tror faktiskt inte att de skulle kunna göra det.
HayBaren är vidast upptill, för att sedan smalna av ganska så mycket.

Immer

Jag har sett dem stå med hovarna uppe mot gallret som en hoppande hund.
Och de hänger utan vidare ut fötterna över boxkanten.
Så jag är inte alls säker.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 968
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite tips. Min pålle är en sådan som drar runt höet i boxen och sen vägrar äta det :mad: Kommer det smuts i det så nej...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt