Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa ensilage tillsammans med en granne. Eftersom vi då köper en större mängd ihop blir priset...
2
Svar
22
· Visningar
2 092
Senast: jis
·
Foder & Strö Pga av flytt kommer det inte finnas möjlighet att fortsätta fodra med Mustang Protein+ pellets. Jag har kontaktat dem, men pga att jag...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, hur tidigt kan knotteksem debutera egentligen, åldersmässigt? Att de kan drabbas som tvååringar vet jag, men sen...
2
Svar
34
· Visningar
2 724
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Nu känner jag mig riktigt töntig men jag måste fråga för jag är en sådan hönsig typ.... Hästen har gått på bete, 10 t / dag sen...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Korven
·
Foder & Strö Mina hästar äter rabarber blad. ... är det nån annan som upplevt detta? Har aldrig läst om att det ska vara giftigt men är det nån som...
Svar
5
· Visningar
2 699
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Erfarenhet av betfibermix önskas. Brukar hästarna gilla det? Jag har normalt betfor- och soja + fosforbalans (något år har det varit...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hur mycket " vågar " ni rucka på era utfodringstider ? Jag menar t.ex i timantal. Får era hästar ganska exakta klockslag eller har ni...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: lil-sis
·
Hästvård Är det någon som vet ungefär vad det kostar att underhudsblistra hästen? Läste någonstans att försäkringsbolagen inte tar den kostnaden.
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: Ante
·
Hästvård Min häst har alltid haft väldigt bra hovar för sin ras (halvblod/fullblod) men senaste tiden har de blivit riktigt dåliga och det verkar...
Svar
17
· Visningar
3 932
Senast: Centaur
·
Hästvård Åringen är så sjukt oralt fixerat som bara småpojkar kan vara. Allt ska tuggas på. Absolut roligast är kompisen och kompisens...
Svar
19
· Visningar
4 255
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har en häst på foder som har små sårskorpor lite överallt och mindre sår som jag inte vet vart de kommer ifrån, mest har hon mindre...
Svar
1
· Visningar
542
Foder & Strö Hej Jag vet att det är många som frågar om analys men ni kanske kan hjälpa mig att tyda dessa värden som är per kg TS. Är detta ett bra...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag måste vara världens sämsta hästägare. Våran Ponny går snett, och jag vet inte varför hon går så. :( Vänster bakhov hamnar i vänster...
2
Svar
25
· Visningar
6 026
Senast: imac
·
Hästvård Ni som gjort en kastrering på betäckt funikel under narkos - erfarenheter tack! - Hur gammal hingst? - Årstid? - Hur går det till...
Svar
8
· Visningar
2 342
Senast: Catrool
·
Foder & Strö Hej. Nu har vi fått ett litet dilemma här hemma. Vi slog vår vall, hade toppväder i 7 dagar, på 8onde dagen kom en och pressa i...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: robl
·
Hästvård Är sedan 1 år fodervärd åt en 17 årig häst. Hästen var halt när den kom till mig. Jag har sagt upp fodervärdsavtalet och det går ut i...
Svar
13
· Visningar
1 386
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av korn till häst med svårt att lägga på sig?
Svar
8
· Visningar
1 002
Hästvård Hur många hektar bete per häst har ni räknat med? Vi har tre kor på gården som betar, highland cattle. Jag funderar på att göra en egen...
Svar
8
· Visningar
6 449
Hästvård Hej! Ska få hem en ponny med lite mugg på 2 ben i juni. Undrar därför hur man behandlar detta på bästa sätt?
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Letar efter en a-ponny för framtida körning. Har nu hittat en 5åring som stämmer perfekt in på det jag söker personlighetsmässigt och...
Svar
11
· Visningar
2 506
Senast: Evolution
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka