Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förr har jag inte tänkt på det men först med ett halvblod som inackordering en sommar o nu en arab så har jag konstaterat att mitt djur... 2
Svar
23
· Visningar
3 085
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen uveit. Vet är inte helt säker, men gissar på uveit på ena ögat. Det verkar vara väldigt dåligt, alla trådar...
Svar
2
· Visningar
2 854
Hästvård Jag läste nyss att mugg kan komma av obalans i magen, för att hästen t ex ätit "skräpväxter". Speciellt om hagen är torr och de bytt... 2
Svar
39
· Visningar
5 084
Hästvård Jag är nyfiken. Den senaste (sista?) studie som finns visade ju på exakt noll effekt. Först gjorde de en studie och fick lovande... 2
Svar
24
· Visningar
9 283
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har funderat på en sak nu när det varit varmt i sommar och insåg att jag faktiskt inte vet säkert. Att hästens temperatur kan påverkas...
Svar
11
· Visningar
5 200
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Spin off från en annan tråd som handlar om en av distriktsveterinär felbehandlad häst. Jag har varit med om flera incidenter med mina... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 248
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej, jag undrar vad ni har för erfarenheter av att utreda en häst som ni bara har känslan av att något är fel men hästen är inte halt...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Har ett väldigt avsmalnat fullblod på ingång som är så väl tunn i hull som omusklad (mycket) och jag kommer behöva göda upp honom...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Har en IR häst med EMS som har haft fång. När jag nu satte mig ner för att räkna ut ny foderstat inser jag att alla vitaminer och... 2
Svar
29
· Visningar
5 547
Senast: Nielaa
·
Hästvård Min fick operera bort ögat idag och har nu bara 1 öga. Förstår att han självklart kommer vara lite skygg på den blinda sidan när jag får... 2
Svar
23
· Visningar
2 998
Senast: lundsbo
·
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har en gammal häst, 23 år, med en massa kroppsliga problem. Han har pålagringar lite här och där (överallt) och sen jag köpte honom... 2
Svar
23
· Visningar
1 923
Senast: Aleta
·
Foder & Strö Ska beställa ensilage och har 4 HELT olika hästar hemma, hur tusan ska jag tänka?! 1) Halvblodssto med föl fram till årsskiftet, 11 år...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: grimman
·
Foder & Strö Har en lättfödd nordsvensk valack som går på magert bete för att inte bli för tjock. Han är en sån som lever på typ ingenting och lätt...
Svar
12
· Visningar
4 948
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa ensilage tillsammans med en granne. Eftersom vi då köper en större mängd ihop blir priset... 2
Svar
22
· Visningar
2 098
Senast: jis
·
Foder & Strö Pga av flytt kommer det inte finnas möjlighet att fortsätta fodra med Mustang Protein+ pellets. Jag har kontaktat dem, men pga att jag...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, hur tidigt kan knotteksem debutera egentligen, åldersmässigt? Att de kan drabbas som tvååringar vet jag, men sen... 2
Svar
34
· Visningar
2 724
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Nu känner jag mig riktigt töntig men jag måste fråga för jag är en sådan hönsig typ.... Hästen har gått på bete, 10 t / dag sen...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Korven
·
Foder & Strö Mina hästar äter rabarber blad. ... är det nån annan som upplevt detta? Har aldrig läst om att det ska vara giftigt men är det nån som...
Svar
5
· Visningar
2 702
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Erfarenhet av betfibermix önskas. Brukar hästarna gilla det? Jag har normalt betfor- och soja + fosforbalans (något år har det varit...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka