Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: hag391
·
Foder & Strö Vad ska man göra med detta hösilaget? eller för att rädda det utan att behöva kasta. Torrsubstans 85% Råprotein 119 SRP 68 Energi 8,4...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: MonteRose
·
Hästvård Under över ett år så har jag ridit och tränat en d-ponny för att jag skulle tävla honom men sommaren 2014 fick han fång och de tog...
Svar
10
· Visningar
1 484
Senast: jonna
·
Hästvård hej! Jag har ett sto på 24 år hon är pigg och fräsch men det senaste veckorna har hon börjat knaka eller knäcka i bakbenen när jag rider...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: annaaa
·
Hästvård Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har...
Svar
8
· Visningar
2 635
Hästvård Har upptäckt att min nya häst hade blod i svansen när hon brunsta, var som klumpar i svansen :crazy: Har pratat med veterinär och hon sa...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Boj
·
Hästvård Det är ju en djungel av olika tillskott så vänder mig till buke för tips... Har en häst med inflammation i bakknän och...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar om havre och är skämmigt ovetande ;) - Innehåller havre mycket protein? - Hur mycket havre ger ni era...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: Pancakes
·
Hästvård Hur går man tillväga för att diagnostisera en ev senskada? Min häst har skadat sig, har ett sår vid kotan som bildat en sårficka på ca...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag behöver verkligen era tips. Jag och min ponny kraschade i ett hinder och vår nära på att gå omkull när hon i sista sekund fick...
Svar
14
· Visningar
2 145
Senast: mackan
·
Foder & Strö Finns det något mineralfoder med motsvarande innehåll? Each 100 grams contains: 13 grams of micronised linseed meal, 12 grams magnesium...
Svar
6
· Visningar
2 699
Senast: Centaur
·
Hästvård Min ponny har rotation båda fram, värst på höger som också är den som har puls. Nu efter två veckors boxvila och fångskoning på klinik...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: Centaur
·
Hästvård Om ca 1 vecka åker medishästen ut på sommarbete och jag tänkte att det kan vara smart att ha nån typ av första hjälpen/förbandslåda vid...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: lisa412
·
Hästvård Tycker det känns som slöseri med pengar att om och om igen köpa nya flaskor pälsglans till min häst. Han har en riktigt stor svans och...
Svar
4
· Visningar
4 467
Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: trollmamma
·
Hästvård Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft...
Svar
10
· Visningar
15 670
Senast: Efwa
·
Hästvård Har en unghäst med konstaterad sinus cysta (cysta i bihålan). Cystan är tömd och spolad en gång och hästen är nu på bättringsvägen. Vet...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: mummlan
·
Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 826
Senast: tanten
·
Hästvård Djuret lyckades få sig 'en släng' av fångkänning med symptom som varm i bff, digitalpuls, dålig mage och lite öm på hårt underlag för...
Svar
1
· Visningar
2 280
Senast: animalasia
·
Hästvård Det framkommer ju mer och mer tydligt hur viktiga mineralerna är för växande hästar och hur viktigt det är att hästen får tillräckligt...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.