Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Har försökt leta runt lite på nätet men hittar inte direkt någon info som gör mig klokare, därför testar jag här! Min häst fick snuva...
Svar
9
· Visningar
14 201
Senast: em-pirre
·
Hästvård För 2 veckor sedan trampade min häst ner i marken när vi var ute i skogen och red. Det lämnade ett fult sår på benet som jag sedan... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 850
Hästvård Vår häst har melanomknölar och är en skimmel. Funderar på att om det blir värre och man måste ta bort nåt eller anlita veterinär för...
Svar
2
· Visningar
1 086
Hästvård Förr vaccinerades det vart 3:e år nu vart 2:at? Är det inte fortfarande samma vaccin? Varför är det ändrat?
Svar
3
· Visningar
550
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Ska just köpa en äldre d-ponny av grannen, som också erbjuder stallplats med grovfoder för 1000 kr/mån. Det är ett litet stall... 2
Svar
32
· Visningar
2 700
Senast: Sasse
·
Hästvård Det rekommenderas ju ofta att ge microlax eller dylikt till föl vid förstoppning/kolik , och vissa ger även nyfödda föl i förebyggande...
Svar
1
· Visningar
1 389
Foder & Strö Jag hade en jättefin äng där vi liade gräs åt hästarna, nu har den blivit nerkörd med betesputs och allt gräs är finhackat. Går det att...
Svar
5
· Visningar
1 048
Hästvård Min häst lyckas väldigt ofta slå i framhovarna med bakhovarna så det blir ett sånt typiskt klockande ljud från skorna. Både när han är...
Svar
18
· Visningar
6 427
Senast: Miljon
·
Hästvård har en fråga Om d är ngn annan som varit m om detta att odlingsprovet inte visar något men den 'kliniska bilden' på fölet kan misstänkas...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: quirre
·
Hästvård Min häst upptäckte vi gaffelbandskada på höger bak i januari och hon fick vila, liten.hage, metacam i 2 veckor och vart friskförklarad i...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: troxel
·
Foder & Strö Jag fick hem min analys för hösilage från Eurofin, endast smbrp och mj står i kg/foder, men resten står i per kilo/TS. För att skriva in...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 584
Senast: Liten
·
Hästvård Nu börjar flugpopulationen öka och åter är problemet ett faktum. Min gammeltant har sedan ånga år betackat sig vad gäller flugskydd och...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: elin97
·
Hästvård Efter att mina ena häst för tre år sen hade en långdragen luftvägsinfektion, samt en ny infektion denna våren har hennes luftvägar... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 120
Hästvård hej! I tisdags så åkte jag till veterinären med mitt 18 åriga varmblodssto. Hon var svullen i hasen vä bak. En månad tidigare hade hon...
Svar
13
· Visningar
995
Senast: Grazing
·
Hästvård Vad betyder det när hästen har rinnig näsa, är den förkyld, blivit kall?
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Snowball
·
Hästvård Vad skulle ni säga att en häst med spatt kan vara värd? Ex - sto 10 år, mycket riden men inte direkt utbildad. Pigg, jättesnäll... 2
Svar
23
· Visningar
2 168
Senast: Boj
·
Hästvård Era allra bästa tips mot liggsår på hasen? 2
Svar
20
· Visningar
2 749
Hästvård Ja, vad är det egentligen? Varför är dom "farliga"?
Svar
11
· Visningar
4 189
Senast: Grazing
·
Hästvård Kraftig krustbildning i mankammen, spridit sig på något ställe neråt halsen. Noterade för någon dag sedan något "gult" i manen. Trodde...
Svar
13
· Visningar
3 303
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare