Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Två gånger har en av mina hästar lyckats böja traktarmen på sin baksko på utsidan av vänster bak. Kan de verkligen trampa sig själva på...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: trollmamma
·
Foder & Strö Vad skulle ni som är kunniga på analysrapporter säga om de här värdena? TS 64,3 Omsättbar energi till häst 6.0 Smältbart råprotein 21...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet hur länge hästen brukar halta vid hovbensfraktur efter den fått gips/ringsko? Är det...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Malska82
·
Hästvård Någon som vet om det finns sulor (ej boots) som man kan sätta på skorna endast när man rider? För att förhindra att hästen ömmar när det...
2
Svar
31
· Visningar
3 392
Senast: yennork
·
Foder & Strö En vall men nästan enbart maskros och humlelusern, är det nått för en häst som nyligen haft fång(känning)? Var tvungen att googla...
Svar
3
· Visningar
1 566
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag har skaffat en greenguard betesreduserare det är första dagen hon har den och hon får inte in något gräs...
2
Svar
32
· Visningar
3 842
Senast: mackan
·
Hästvård Min madam har alltid varit snubblig av sig, men nu börjar hon snubbla på slät mark!!! Undrar om någon annan har samma problem. Vet...
2
Svar
24
· Visningar
11 930
Foder & Strö Hej! Flyttar till nytt stall efter betet, där vi själva köper in det egna fodret. De har såklart lite kontakter, personer de brukar...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej. Igår var jag med min häst på Strömsholm eftersom han har varit väldigt "bråkig" vid ridningen och problemet har bara blivit...
Svar
14
· Visningar
4 782
Senast: Bia
·
Hästvård Min ponny har haft munkorg i flera år utan problem. Jag har tyckt att hinkmodellen, Globus tror jag den heter, har fungerat jättebra...
Svar
15
· Visningar
1 517
Hästvård Vad jag förstår är canker en fruktansvärd biverkning av hovröta. En bakterie som frodas i syrelös miljö och kan förändra horntillväxten...
Svar
7
· Visningar
2 556
Senast: Ponylove
·
Hästvård I ett par veckors tid har min häst haft denna... tja vad ska jag säga, sak? På ena låret. Den ser otäck ut, men hästen min verkar helt...
Svar
11
· Visningar
1 741
Hästvård Jag har sökt efter information om luftvägssjukdomen Bronkit men har ännu inte hittat något konkret svar ifall det smittar till andra...
Svar
2
· Visningar
1 398
Hästvård Okej, okej förlåt för en -kanske- superdum fråga, men hur känner man skillnad på puls i hästens hovar och t.ex. värme? Känner man en...
Svar
5
· Visningar
3 045
Senast: Rubinen
·
Hästvård Vad skulle ni göra? Min häst är behandlad med stötvåg 4 ggr på ryggen, efter behandlingen skulle vi sätta igång honom med tömkörning och...
Svar
13
· Visningar
1 774
Senast: tuaphua
·
P
Hästvård Vår ponny är lite parallellförskjuten och nu söker jag era bästa tips på att hålla honom fräsch :)
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Har fått rekommenderat detta foder för vår häst. Någon som känner till om det? Den lovar ju väldigt bra och verkar ha superbra innehåll.
Svar
3
· Visningar
751
Hästvård En av mina hästar verkar vara oerhört känslig för insekter alt pollen. Hon får ofrivilliga ryckningar med huvudet och frustar oerhört...
Svar
6
· Visningar
1 053
S
Hästvård Min lille plutt har börjar hosta lite. Det är inte så mycket så det finns ingen anleding att ta ut en veterinär tycker jag. Hostar några...
Svar
13
· Visningar
6 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka