Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en IR häst med EMS som har haft fång. När jag nu satte mig ner för att räkna ut ny foderstat inser jag att alla vitaminer och...
2
Svar
29
· Visningar
5 524
Senast: Nielaa
·
Hästvård Min fick operera bort ögat idag och har nu bara 1 öga. Förstår att han självklart kommer vara lite skygg på den blinda sidan när jag får...
2
Svar
23
· Visningar
2 981
Senast: lundsbo
·
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Buck
·
Hästvård Jag har en gammal häst, 23 år, med en massa kroppsliga problem. Han har pålagringar lite här och där (överallt) och sen jag köpte honom...
2
Svar
23
· Visningar
1 923
Senast: Aleta
·
Foder & Strö Ska beställa ensilage och har 4 HELT olika hästar hemma, hur tusan ska jag tänka?! 1) Halvblodssto med föl fram till årsskiftet, 11 år...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: grimman
·
Foder & Strö Har en lättfödd nordsvensk valack som går på magert bete för att inte bli för tjock. Han är en sån som lever på typ ingenting och lätt...
Svar
12
· Visningar
4 906
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa ensilage tillsammans med en granne. Eftersom vi då köper en större mängd ihop blir priset...
2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: jis
·
Foder & Strö Pga av flytt kommer det inte finnas möjlighet att fortsätta fodra med Mustang Protein+ pellets. Jag har kontaktat dem, men pga att jag...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, hur tidigt kan knotteksem debutera egentligen, åldersmässigt? Att de kan drabbas som tvååringar vet jag, men sen...
2
Svar
34
· Visningar
2 724
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Nu känner jag mig riktigt töntig men jag måste fråga för jag är en sådan hönsig typ.... Hästen har gått på bete, 10 t / dag sen...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Korven
·
Foder & Strö Mina hästar äter rabarber blad. ... är det nån annan som upplevt detta? Har aldrig läst om att det ska vara giftigt men är det nån som...
Svar
5
· Visningar
2 698
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Erfarenhet av betfibermix önskas. Brukar hästarna gilla det? Jag har normalt betfor- och soja + fosforbalans (något år har det varit...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hur mycket " vågar " ni rucka på era utfodringstider ? Jag menar t.ex i timantal. Får era hästar ganska exakta klockslag eller har ni...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: lil-sis
·
Hästvård Är det någon som vet ungefär vad det kostar att underhudsblistra hästen? Läste någonstans att försäkringsbolagen inte tar den kostnaden.
Svar
6
· Visningar
1 102
Senast: Ante
·
Hästvård Min häst har alltid haft väldigt bra hovar för sin ras (halvblod/fullblod) men senaste tiden har de blivit riktigt dåliga och det verkar...
Svar
17
· Visningar
3 905
Senast: Centaur
·
Hästvård Åringen är så sjukt oralt fixerat som bara småpojkar kan vara. Allt ska tuggas på. Absolut roligast är kompisen och kompisens...
Svar
19
· Visningar
4 200
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har en häst på foder som har små sårskorpor lite överallt och mindre sår som jag inte vet vart de kommer ifrån, mest har hon mindre...
Svar
1
· Visningar
542
Foder & Strö Hej Jag vet att det är många som frågar om analys men ni kanske kan hjälpa mig att tyda dessa värden som är per kg TS. Är detta ett bra...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag måste vara världens sämsta hästägare. Våran Ponny går snett, och jag vet inte varför hon går så. :( Vänster bakhov hamnar i vänster...
2
Svar
25
· Visningar
6 002
Senast: imac
·
Hästvård Ni som gjort en kastrering på betäckt funikel under narkos - erfarenheter tack! - Hur gammal hingst? - Årstid? - Hur går det till...
Svar
8
· Visningar
2 316
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.