Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som gjort en kastrering på betäckt funikel under narkos - erfarenheter tack! - Hur gammal hingst? - Årstid? - Hur går det till...
Svar
8
· Visningar
2 316
Senast: Catrool
·
Foder & Strö Hej. Nu har vi fått ett litet dilemma här hemma. Vi slog vår vall, hade toppväder i 7 dagar, på 8onde dagen kom en och pressa i...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: robl
·
Hästvård Är sedan 1 år fodervärd åt en 17 årig häst. Hästen var halt när den kom till mig. Jag har sagt upp fodervärdsavtalet och det går ut i...
Svar
13
· Visningar
1 386
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av korn till häst med svårt att lägga på sig?
Svar
8
· Visningar
992
Hästvård Hur många hektar bete per häst har ni räknat med? Vi har tre kor på gården som betar, highland cattle. Jag funderar på att göra en egen...
Svar
8
· Visningar
6 420
Hästvård Hej! Ska få hem en ponny med lite mugg på 2 ben i juni. Undrar därför hur man behandlar detta på bästa sätt?
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Letar efter en a-ponny för framtida körning. Har nu hittat en 5åring som stämmer perfekt in på det jag söker personlighetsmässigt och...
Svar
11
· Visningar
2 501
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Ska flytta hästen här i julimånad till ett stall där man själv köper in foder, strö och grovfoder. Grovfoder har jag aldrig själv köpt...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård ... som varken försvinner eller beter som de ska. :crazy: (först och främst: jag har sökt, men trådarna var väldigt gamla och inga...
2 3
Svar
47
· Visningar
19 831
Hästvård Jag har sedan jag blev medlem i detta forum för ca. 7 år sedan hävdat att det är socker i gräset och inte fruktan som orsakar...
2
Svar
25
· Visningar
5 489
Senast: lil-sis
·
Hästvård Ponnyn har nu efter nästan fyra veckor på boxvila med butta (först två påsar, sen en) och får nu gå ut i sandpaddock eftersom hon inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 497
Senast: Mli
·
Hästvård En tjugoårigt halvblod som inte ridits regelbundet på några år. Går det att sätta igång och rida? Få en kondition som räcker för främst...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Görel
·
Hästvård Sly, bark ,löv, mossa, lingonris, blåbärsris, hallonris etc. Finns det någon forskning/kunskap om vad andra växter än gräs innehåller...
Svar
1
· Visningar
2 347
Senast: Noak
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur länge en ensilagebal håller? Vi har 3 st som har stått orörda i ca 2 år. De är alltså inte...
Svar
9
· Visningar
9 591
Foder & Strö Vilket färdigfoder har högst energi (med kvot lägst 6)? Alltså vilket färdigfoder behöver man ge minst mängd av. Vilket färdigfoder är...
Svar
19
· Visningar
1 022
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu äntligen är det dags att ta hem min häst. En 16 årig fullblodsvalack. Nu till saken.....jag blev lite osäker på hur jag ska göra med...
Svar
1
· Visningar
547
Senast: Masse
·
Hästvård Har just fått en liten 1,5 års hingst på halsen. Nu skall han flyttas till ett stall med mestadels ston och det hade blivit lugnast för...
Svar
5
· Visningar
2 795
Foder & Strö Hej! Jag har ett halvblod sto på 19år som har bukmage,hon är väldigt bukig. Hon är ruggig i pälsen, vissa partier av vinterpäls finns...
2
Svar
21
· Visningar
1 973
Senast: Cornelia
·
Hästvård Igår fick min ponny yttre skrapsår på insidan (närmast magen) av hennes framben. Den började blöda litegrann i början. När jag kollade...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: Korven
·
Hästvård Hej kära buke! Behöver lite stöd och förhoppningsvis positiv input! Min vita springare hade busfnatt i hagen idag kring kl17. Jag såg...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: ss5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama