Foder vid transport

8 timmar utan grovfoder är alldeles för lång tid. Har ni ingen framförhållning i stallet? Vad händer om en häst blir sjuk och måste ställas på box? Jag köper alltid in hö så att det räcker även utan bete till nästa års leverans. Det innebär att jag har ett antal rundbalar hö kvar när den nya leveransen kommer. Jag skulle aldrig våga stå utan grovfoder! Nu finns det dessutom nytt hö/hösilage så det borde inte vara något problem att köpa lite av någon bonde.

TinyWiny, självklart har vi tillgång till bra grovfoder även under betesperioden! Men att öppna en hel rundbal som inte kommer till användning sedan för att vi ska ut och åka några timmar känns inte helt motiverat... Så du kan vara lugn.
 
Vad är det för fel på det höet? Nyfiken fråga bara, jag har inga kaniner och planerar inte att ge det till hästarna heller=)
Jättedålig kvalité för otroligt dyra priser. Oftast är de dammigt och väldigt "fint" (alltså inte grovt), mina kaniner som nu är vana vid hö vi köper från bonde äter inte ens sånt hö. Duger bara att gå på toaletten på. ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 726
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 797
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 703
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp