Flugor i ögonen!

Hur många gånger om dan tvättar du ögonen?
Klet skulle kunna vara resultatet av infektion.

Hästägaren har ju fått salva av vet så infektion eller inflammation är det säkert. Den har ju även sår. Så jag tror inte tvätt i sig löser det så länge flugorna är där igen hela tiden?
 
Min shettis har en flughuva av den stela hårda varianten. På grund av denna tråden har jag börjat fundera på om det blir fuktigt och instängt under huvan. Har ännu inte sett minsta tecken på det faktiskt... Så länge hon har den på så mår hennes ögon BRA :) !
 
Min shettis har en flughuva av den stela hårda varianten. På grund av denna tråden har jag börjat fundera på om det blir fuktigt och instängt under huvan. Har ännu inte sett minsta tecken på det faktiskt... Så länge hon har den på så mår hennes ögon BRA :) !

Fundera ett slag på alla eksemhästar. Där kan vi tala täckande huvor. Så du behöver knappast oroa dig. Särskilt inte när du märker att hästen mår bättre med huva.
 
Jag tänker så här: Hur gör de som opererat ögon på häst? Vad använder de?
Ring djursjukhus och fråga.

Ögonruptur slutet av juli -14, flughuva (i lycra och mesh, hade helst använt de från Rambo med båge men de finns inte till minishetland). Såret läkte fint!
 

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 489
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: lil-sis
·
Hästvård Någon som har ett bra tips på något som hjälper mot alla dessa insekter. Hästen är besvärad av bromsar, flugor och framför allt knott...
Svar
5
· Visningar
986
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp