Svaret är ju ja . Fb har tillgång till vad de vill efterfråga från veterinär . Inga konstigheter . Sak samma för human medicin fb mässigt .
Jag tolkade frågan som om fb garanterat/automatiskt har journalerna. Och det beror som jag skrev på vad kliniken skickat och om bolaget begärt journalerna. Dvs svaret på om bolaget HAR journalerna är kanske, däremot är det ja på att de KAN få dem. Men jag tolkade som sagt frågan som om TS kunde utgå från att f-bolaget läst journalerna.
Och där är det ju inte så att de rutinmässigt begär in journaler innan de avslår en direktreglering, lika lite som att det är självklart att alla kliniker skickar journaler (de kan lika gärna skicka kostnadsspec med diagnosen, dvs fakturan)
Långt från TS läge, men en gång fick jag ett blodprov nekat vid direktregleringen. Av enda anledningen att bolaget inte ansåg att ett blodprov var något som var nödvändigt vid ett återbesök för hälta. Och det var det ju inte - men hade de läst journalen hade de sett att hästen haft febertoppar. Dock skickade den kliniken inte automatiskt hela journalanteckningarna utan fakturan med spec och diagnos. Och bolaget begärde inte in nån journal. Däremot kollade de den när jag överklagade, och sen var det ju inga problem med ersättning.