Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har en fråga Om d är ngn annan som varit m om detta att odlingsprovet inte visar något men den 'kliniska bilden' på fölet kan misstänkas...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: quirre
·
Hästvård Min häst upptäckte vi gaffelbandskada på höger bak i januari och hon fick vila, liten.hage, metacam i 2 veckor och vart friskförklarad i...
Svar
11
· Visningar
1 787
Senast: troxel
·
Foder & Strö Jag fick hem min analys för hösilage från Eurofin, endast smbrp och mj står i kg/foder, men resten står i per kilo/TS. För att skriva in...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 467
Senast: Liten
·
Hästvård Nu börjar flugpopulationen öka och åter är problemet ett faktum. Min gammeltant har sedan ånga år betackat sig vad gäller flugskydd och...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: elin97
·
Hästvård Efter att mina ena häst för tre år sen hade en långdragen luftvägsinfektion, samt en ny infektion denna våren har hennes luftvägar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 109
Hästvård hej! I tisdags så åkte jag till veterinären med mitt 18 åriga varmblodssto. Hon var svullen i hasen vä bak. En månad tidigare hade hon...
Svar
13
· Visningar
995
Senast: Grazing
·
Hästvård Vad betyder det när hästen har rinnig näsa, är den förkyld, blivit kall?
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: Snowball
·
Hästvård Vad skulle ni säga att en häst med spatt kan vara värd? Ex - sto 10 år, mycket riden men inte direkt utbildad. Pigg, jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: Boj
·
Hästvård Era allra bästa tips mot liggsår på hasen?
2
Svar
20
· Visningar
2 735
Hästvård Ja, vad är det egentligen? Varför är dom "farliga"?
Svar
11
· Visningar
4 071
·
Hästvård Kraftig krustbildning i mankammen, spridit sig på något ställe neråt halsen. Noterade för någon dag sedan något "gult" i manen. Trodde...
Svar
13
· Visningar
3 296
Senast: Boj
·
Hästvård Förr har jag inte tänkt på det men först med ett halvblod som inackordering en sommar o nu en arab så har jag konstaterat att mitt djur...
2
Svar
23
· Visningar
3 058
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen uveit. Vet är inte helt säker, men gissar på uveit på ena ögat. Det verkar vara väldigt dåligt, alla trådar...
Svar
2
· Visningar
2 851
Hästvård Jag läste nyss att mugg kan komma av obalans i magen, för att hästen t ex ätit "skräpväxter". Speciellt om hagen är torr och de bytt...
2
Svar
39
· Visningar
5 062
Hästvård Jag är nyfiken. Den senaste (sista?) studie som finns visade ju på exakt noll effekt. Först gjorde de en studie och fick lovande...
2
Svar
24
· Visningar
9 190
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har funderat på en sak nu när det varit varmt i sommar och insåg att jag faktiskt inte vet säkert. Att hästens temperatur kan påverkas...
Svar
11
· Visningar
5 160
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Spin off från en annan tråd som handlar om en av distriktsveterinär felbehandlad häst. Jag har varit med om flera incidenter med mina...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 216
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej, jag undrar vad ni har för erfarenheter av att utreda en häst som ni bara har känslan av att något är fel men hästen är inte halt...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Har ett väldigt avsmalnat fullblod på ingång som är så väl tunn i hull som omusklad (mycket) och jag kommer behöva göda upp honom...
Svar
9
· Visningar
1 881
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur