Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver hjälp! Är på semester och fick dessa bilder skickade till mig. Hästen har bara på ett dygn fått dessa utslag i karlederna. Har...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 219
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Några funderingar på vad denna svullnad kan bero på? Den fanns för några veckor sedan (ca 4) och har nu kommit tillbaka, var HELT...
Svar
3
· Visningar
4 840
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan! Mitt 17-åriga sto har gått och blivit halt helt plötsligt. I söndags var hon blockhalt på vänster bakben, och inte har det...
2
Svar
29
· Visningar
2 928
Hästvård Först av allt vill jag bara skriva att veterinärtid redan är inbokad, så detta är ingen tråd som ersätter veterinär på något sätt, utan...
Svar
13
· Visningar
2 174
Senast: Korven
·
Hästvård Torrschampo på skimmel , funkar det ? Är det ens värt att testa ???
Svar
3
· Visningar
532
Senast: Pancakes
·
Hästvård Hej! Jag har en fundering om balsamspray för barn skulle funka i hästens svans och man? Utan att hästen kan bli allergisk såklart;)...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Frida02
·
Hästvård Hämtade hem min shettis i veckan som varit hos hingst och ska vara dräktig. Hon var väldigt hovöm när hon kom hem men det var hårt i...
Svar
17
· Visningar
3 731
Senast: Tokmaja
·
Foder & Strö Kommer ev importera häst från Turkiet i början av nästa år. I nuläget får han korn och ca 4 kg Hö om dagen, morgon och kväll. Går aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 145
Hästvård Hej! Min häst får ständigt mugg på sommaren. Hon har 3 vita ben, men får alltid bara mugg på det ena. Vi har anlitat veterinär alla...
Svar
16
· Visningar
4 329
Senast: Bounty
·
Hästvård Hjälp! Mitt sto dräktig på 45 dygn fick fång igår. Hon har aldrig haft fång förut och går inte på bete nattetid. Hon är ett svenskt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: troxel
·
Foder & Strö Sorry för det! Men är helt grön på detta med analyser o har nu fått fyra stycken för att kunna välja det hö som passar oss bäst. Det...
2
Svar
28
· Visningar
2 320
Foder & Strö Jag funderar på att byta foder till min häst och håller på att kolla upp Fibergi muscle up, jag hittar näringsinnehållet på...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: najad92
·
Hästvård Jag har planer på att köpa en häst och jag ska så klart göra en veterinärbesiktning på klinik. Men vilken klinik väljer man? Senast jag...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Bondbrud74
·
Foder & Strö Försöker göra en framtida betesplanering för mina två hästar, skulle behöva lite hjälp från er som har större erfarenhet. Hästarna det...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Smulan75
·
Hästvård Min häst är mästare på att slipa ner skor (inte ens extra tjocka hjälper) jag ska sko om oftare än jag redan gör vilket är 6 v. Så det...
Svar
13
· Visningar
1 273
Hästvård Men tänkte höra här om någon har haft en häst som har hållit på samma sätt eller som känner igen det här beteendet och vet vad det beror...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 020
Senast: Rubinen
·
Hästvård Lite allmän undran om vad som händer efter ett fånganfall har jag. Hästen får ett väldigt kraftigt fånganfall, riktigt dålig var den...
Svar
9
· Visningar
1 581
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Vi har ett rent ut sagt pisshö och jag får fodra kraftfoder i mängder som jag aldrig behövt tidigare. Idag ger jag 1.5 kg Pavo sports...
Svar
3
· Visningar
2 443
Senast: Jeps
·
Hästvård Ja, min fråga är då hur man märker om hästen är öm i bakhovarna? Hästen är ett 7-årigt halvblod som aldrig har haft skor bak. Han hade...
Svar
12
· Visningar
2 395
Senast: Aionee
·
Hästvård Om en häst kliar sig mycket i man och svans, så manen och/eller svansen blir tunnare, är det alltid eksem/allergi som ligger bakom då...
Svar
8
· Visningar
3 101
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka