Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är mästare på att slipa ner skor (inte ens extra tjocka hjälper) jag ska sko om oftare än jag redan gör vilket är 6 v. Så det...
Svar
13
· Visningar
1 273
Hästvård Men tänkte höra här om någon har haft en häst som har hållit på samma sätt eller som känner igen det här beteendet och vet vad det beror...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 019
Senast: Rubinen
·
Hästvård Lite allmän undran om vad som händer efter ett fånganfall har jag. Hästen får ett väldigt kraftigt fånganfall, riktigt dålig var den...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Vi har ett rent ut sagt pisshö och jag får fodra kraftfoder i mängder som jag aldrig behövt tidigare. Idag ger jag 1.5 kg Pavo sports...
Svar
3
· Visningar
2 436
Senast: Jeps
·
Hästvård Ja, min fråga är då hur man märker om hästen är öm i bakhovarna? Hästen är ett 7-årigt halvblod som aldrig har haft skor bak. Han hade...
Svar
12
· Visningar
2 386
Senast: Aionee
·
Hästvård Om en häst kliar sig mycket i man och svans, så manen och/eller svansen blir tunnare, är det alltid eksem/allergi som ligger bakom då...
Svar
8
· Visningar
3 101
Senast: diabla
·
Hästvård Kvarka är en för veterinären anmälningspliktig sjukdom som, enligt statens veterinärmedicinska anstalt...
Svar
10
· Visningar
1 659
Senast: fio
·
Hästvård Häromveckan var jag med om nåt som skakade om mig rätt ordentligt. Brukar ta in mina hästar en stund på dagen för att gå igenom dom, ge...
2
Svar
21
· Visningar
4 410
Senast: Piraja
·
Foder & Strö "Min bonde" skickar inte själv på analys, så jag gjorde det. Han hann tyvärr bala och plasta innan jag hann ut så jag plockade ur de...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag vet inte om det här är rätt forum för frågan, men hoppas det... Min häst och jag ska snart ut och åka. Egentligen inte så...
Svar
12
· Visningar
1 135
Hästvård Hejsan. Tänkte berätta om min situation med min häst, och se om någon kanske varit med om liknande problem. (kontakta veterinär är...
Svar
14
· Visningar
4 275
Senast: sarawis
·
Hästvård Min häst är aningen kohasig där bak. Jag undrar vad det kan få för följder och om man borde göra något?
Svar
7
· Visningar
1 914
Hästvård Veterinären kliade sig i huvudet idag på återbesöket. Hästen markerar fortfarande för mycket på böjprov för att vara ok men har fina...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
11 645
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Alltså varför ska man ge hästen annat än mineraler, egentligen? Mineraler som täcker hästens behov av just mineraler. Vad är det...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 311
Senast: Boj
·
Hästvård Jag lånar en häst under sommaren som tyvärr sträckt sig "bakom" ena frambenet kring bogen... Det är inget i benen utan det är muskulärt...
Svar
10
· Visningar
1 905
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst är helt uppäten kring ena ögat! Stora sår precis i ögonvrån och en bit ner och ögat rinner. Jag har fått ögonsalva av veterinär...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 328
Senast: mackan
·
Hästvård Har en fundering. Min häst har en hälthistorik som nästan bara rör vänster bak: kotledsinflammation, hasledsinflammation och en senskada...
Svar
10
· Visningar
4 301
Hästvård Jag har hittat en fin lite åring som jag är köpare på. Även om den inte gjort något mer än gått i en hage så ska den ju...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Senast: lizzie
·
Hästvård idag kom jag till stallet och möttes av en häst med tre skor. Höger framsko var av och den har dragit med sig en liten bit av hoven...
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: Itzyditzy
·
Foder & Strö Finns det något kraftfoder som är mer lättsmält än annat? Min gammla ponny 30+ faller ur under våren när han fäller trotts att han får...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama