Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har bokat hösilage med lägre kvot än vanligt till vintern o vill kolla runt lite på proteintillskott. Vad använder ni o varför? Vi är...
2
Svar
21
· Visningar
6 733
Foder & Strö Mina pållar går på lösdrift året om med fri tillgång till hö. Vi har alltid haft hö't i dubbla slowfeeding-nät men på senaste tiden har...
Svar
19
· Visningar
2 320
Senast: Efwa
·
Hästvård Det är bedrövligt hos oss. Har aldrig varit med om liknande på mängden flugor. Det går inte att rida för de svärmar runt en å ska in i...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Skywalker
·
  • Låst
Hästvård För 2 veckor sedan sträckte sig min sköthäst och har efter det bara promenerat med han en eller två gånger varje dag. Nu haltar han...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
14 114
Senast: Boj
·
Foder & Strö Det är möjligt att jag är blind, men jag kan inte hitta de vanliga mineralblandningarna på kraffts hemsida? Har de slutat med dem?
Svar
3
· Visningar
689
Senast: YW1966
·
Hästvård Tog in hästen ikväll och skulle kratsa hovarna. Såg då att under ena hoven (vid ballen/mittstrålfåran) så var han lite gul/grön och...
Svar
10
· Visningar
1 352
Hästvård Hej alla på Bukefalos! Jag har länge funderat överdetta med att tvätta sin häst med grönsåpa. Jag själv gör det, men nackdelen med det...
2
Svar
25
· Visningar
7 000
Senast: Gry
·
Hästvård Hästen jag sköter har under en tid varit halt men fick godkännande av veterinären att han fick komma ut på bete. Nu är han tillbaka men...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, någon som har egen erfarenhet av strålbensfrakturer? Min häst har fått en fraktur. Dock sitter den i ena bakbenet, vilket är...
Svar
6
· Visningar
3 078
Foder & Strö Min häst har någon enorm nattkärlen för tistlar. Det är väl inte farligt att äta? Borde det inte göra ont i munnen att tugga på tistlar...
Svar
16
· Visningar
1 449
Foder & Strö Hej! Jag har en 17 årig häst som jag ska försöka göra en vettig foderstat åt... Så går in på KRAFFT för att kolla produkter etc. men...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: macan
·
Hästvård Hej allesammans! Jag har tankar på att köpa egen häst/ bli fodervärd men har inte någon tidigare erfarenhet. Jag har ridit hela mitt liv...
Svar
15
· Visningar
1 419
Senast: Ebban333
·
Hästvård Hej! Vad tycker ni om att ha häst i grushage utan att få äta, komma in vid lunch och äta och sedan stå inne resten av dan, eller ha...
2
Svar
28
· Visningar
4 326
Senast: nothalfbad
·
Foder & Strö Lite praktiska frågor ang ensilagebalar, jag ska för första gången ta hem och fodra med "egna" ensilagebalar - tidigare har jag alltid...
Svar
14
· Visningar
2 790
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 224
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 068
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Såååå, jag har fått hem en tävlingshäst, ett sto på 11 år. Hon har tidigare gått 130 hoppning men som nu har gått med två föl ganska...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: ameo
·
Hästvård Jag lånar en ponny hela sommaren som jag ridit över ett år men som aldrig gått att spreja med någon slags spejflaska alls... Eftersom...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Vad använder ni för sprayer (och annat förutom täcken) för att hålla myggor, broms, fästingar mm borta? Vilka funkar bäst och finns det...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 294
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö Fick hem analysen på hösilaget jag beställt. Fick frågan av hen jag köper av vad jag tycker och ja.. Jag ville försöka få lite mindre...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst