Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
Hästvård Ni som inte har spolspilta och måste stå ute på stallplan. tvättar/duschar ni hästarna på vintern? Vad är lägsta minusgraderna ni gör...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 266
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag har reagerat att min häst känns mjukare och finare på sommaren och stelare och mer ovillig på vintern, min hovslagare uppfattar...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vilket foder kan man ge nu på sommaren för att hästen skall få lite mera energi? Hon behöver INTE bli tjockare
Svar
1
· Visningar
412
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst har en rosa (prickig) mule och denna sommar har det varit ett otroligt kladdande med solkräm, mjukgörande salvor osv för att...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Novaindex
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite tips. Min pålle är en sådan som drar runt höet i boxen och sen vägrar äta det :mad: Kommer det smuts i det så nej...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej allesammans! Jag behöver hjälp med att reda ut lite tankar och frågor. Jag är 14 år och har ända sedan jag var typ fyra velat ha...
2
Svar
32
· Visningar
2 465
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Igår blev det konstaterat att min 15 åriga valack har antingen artros eller artrit i en kota fram. Han har alltid bara gått som...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har inte hört det tidigare, men en kollega sa att hög TS i hösilaget ökar risken för mögel i fodret. Tyckte det verkade underligt, men...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Jag prenumererade på en surdegs-bröds-samling för några år sedan och med det fick man påsar med torrt surdegspulver. Detta användes då...
Svar
16
· Visningar
1 476
Senast: ameo
·
Hästvård Vill gärna ha erfarenheter av föl som haft dålig benställning (hjulbent, dvs varusställning i detta fall) och hur det gått på lite...
Svar
8
· Visningar
2 427
Senast: superstar
·
Hästvård Jag har en häst med konstaterade täta/överridande tornutskott i bröst- och ländrygg, har hittills tänkt att det bara är att träna ryggen...
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Som det står undrar jag hur mycket eran häst får under natten? :) Vilken slags häst är det och vad tror ni är bra för en islänning?
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: doleron
·
Hästvård På stallgången så brukar hästen stå och luta på ett ben, och sen efter ett tag byta till det andra bakbenet. När han byter ställer han...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: pajaztar
·
Foder & Strö Jag köper som många andra, kartonger med trasiga knäckebröd från knäckebrödstillverkare till hästarna och getterna. På kartongen står...
Svar
2
· Visningar
2 971
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har alltid haft att på morgonen får hästarna kraftfoder, sätter på täcken och sen komma ut och få hö ute i hagen. Blivit en rutin...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Hej! Har fått analys på hö. En med energi 8,6 MJ / kg foder och 27 smältbart protein (kvot på 3,1) En annan med energi 9 MJ / kg foder...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ponnyn vi tänkte köpa gick igenom besiktning ua men med en anmärkning, "små reaktionslösa överben, skeva framben" Vill att ponnyn ska...
Svar
16
· Visningar
1 923
Senast: Billy
·
Hästvård Hej, Jag har en fråga till alla er häst kunniga där ute! Jag har en sjuåring som har mkt speciella framben. Hon har ganska stora...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: Masse
·
Hästvård hej allesamans! Jag bor omgiven av stora hagar och tänker att om jag skulle ha häst skulle den kunna gå på lösdrift där. Det verkar...
Svar
17
· Visningar
2 956
Senast: Ebban333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama